رقابت استقلال دوشنبه با النصر عربستان درغیاب رونالدو

امشب تیم فوتبال استقلال دوشنبه میزبان تیم النصرعربستان خواهد بود. این ‌بازی برگشت استقلال با النصر در چهارچوب رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در فصل۲۰۲۳-۲۰۲۴ در ورزشگاه مرکزی پایتخت تاجیکستان برگزار می‌شود؛ اما در این دیدار رونالدو، ستاره پرتغالی تیم النصر، که از پیش انتظار می‌رفت در بازی در شهر دوشنبه حضور پیدا کند، به این شهر سفر نکرده است. دو ماه پیش، (دوم اکتبر) تیم استقلال، ‌بازی رفت خود را در ریاض سه بر صفر به النصر باخته بود.

هم‌ گروهی تیم استقلال تاجیکستان با النصرعربستان در گروه «E» فرصتی را برای هواداران فوتبال در تاجیکستان فراهم آورده بود تا ‌بازی کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال جهان را در مقابل محبوبترین تیم کشورشان-استقلال ببینند؛ اما تیم فوتبال النصر، دیروز دوشنبه، (۴ دسامبر) بدون رونالدو وارد تاجیکستان شد و امشب ‌بازی برگشت استقلال با النصر درغیاب او برگزار خواهد شد.

لوئیس کاسترو، سرمربی تیم النصر شام روز دوشنبه، در پاسخ به سؤال خبرنگاران که چرا رونالدو به تاجیکستان نیامد، گفت که «رونالدو تقریباً هر سه روز در مسابقات گوناگون به تیم ما کمک می‌کند و این همه برای او در این سن و سال سخت است. رونالدو هم انسان است و به استراحت نیاز دارد. در بازیهای بعدی به او بیشتر احتیاج داریم. ستاره‌های دیگر تیم یعنی سادیو مانه ، ایمریک لاپورت ، اوتاویو مونتیرو و تالیسکا در‌بازی بر مقابل استقلال به میدان خواهند آمد.»

در همین حال، یوری باتورنکو، یاور سرمربی تیم استقلال دوشنبه، از غیاب رونالدو در ‌بازی امروز ابراز تأسف کرد.

آقای باتورنکو گفت: «ما آمدن رونالدو را هم برای ‌بازی و هم برای شاد کردن هواداران فوتبال در تاجیکستان انتظار داشتیم. متاسفانه، هواداران فوتبال از تماشای ‌بازی او در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه محروم هستند. به هر صورت در ‌بازی بر مقابل تیم رقیبمان که در آن ستاره‌های دیگر جهانی فوتبال حضور دارند، تلاش می‌کنیم از تمام نیرو و مهارت خود استفاده ببریم و پیروز‌ بشویم.»

بعد از پنج دور رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در گروه «E» النصر با چهار پیروز‌ی، یک مساوی و ۱۳ امتیاز صدرنشین است.

باشگاه فوتبال پرسپولیس‎ ایران با ۸ امتیاز در رتبه دوم و الدحیل قطر با ۴ امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند. استقلال تاجیکستان ۲ امتیاز دارد و در جایگاه اخیر این گروه است.

از حالا معلوم است که تیم النصر به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری راه یافته، اما تیم استقلال تاجیکستان همه شانسهای خود برای صعود را از دست داده است.

با وجود این، هر دو تیم به پیروز‌ی در رقابت امروزامید بسته اند و می‌گویند ‌بازی جالب و خوبی برای هواداران فوتبال است.

نیامدن رونالدو به تاجیکستان، اما بسیاری بخصوص هواداران او را در این کشور مأیوس و ناامید کرده است.

آنها می‌گویند، نزدیک بود رؤیای حضور رونالدو در شهر دوشنبه به واقعیت تبدیل شود، اما این ستاره فوتبال و باشگاه او آمدن را بر نیامدن به تاجیکستان ترجیح داده است.

علی‌رغم حضور نداشتن رونالدو در رقابت النصر و استقلال، تقریباً همه بلیط‌های ‌بازی امروز این دو تیم به فروش رسیده است.

قیمت بلیط ۹ و ۲۷ دلار است. در بخش وی آی پی قیمت یک بلیط حدود۳۰۰ دلار تعیین شده است.

ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه که ‌بازی النصر و استقلال در آن جا برگزار خواهد شد، ۱۸ هزار صندلی دارد و چمنش مصنوعی است.

‌بازی امشب که ساعت ۲۱ به وقت محلی آغاز خواهد شد، تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود.