افغانستان، اقدام ترامپ علیه سپاه را به ضرر خود می داند

نمایندگان مجلس و تحلیلگران سیاسی افغان در مورد تشدید تنش های میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرده.

نگاه نو_ نمایندگان مجلس و تحلیلگران سیاسی افغان در مورد تشدید تنش های میان ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرده و تصمیم خصمانه ترامپ در مورد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تهدیدی جدی برای امنیت، سیاست و اقتصاد افغانستان خواندند.
افغانستان، اقدام ترامپ علیه سپاه را به ضرر خود می داند
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری افغانستان تایمز نوشت: ایالات متحده روز دوشنبه ۸ آوریل (۱۹ فروردین) اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد که با واکنش سریع تهران مواجه شد و در مقابل مرکز فرماندهی ایالات متحده (سنتکام) را تروریست خواند.
سنتکام بیش از ۲۵ کشور از آسیای میانه تا آسیای شرقی را تحت پوشش خود قرار داده است.
به نوشته این خبرگزاری، کمیسیون مجلس روابط بین الملل بر این باور است که تشدید این تنش ها بدون شک بر افغانستان تاثیر خواهد گذاشت.
«داوود کلکانی» معاون این کمیسیون، افغانستان گفت: تشدید تنش ها میان آمریکا و ایران می تواند بر مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و دیگر جنبه ها تاثیر بگذارد، بنابراین این تنش ها به نفع افغانستان و منطقه نیست.
افغانستان تایمز در ادامه با اشاره به اینکه ایران به سبب همسایگی با افغانستان روابط گسترده ای با ایران دارد و در موضوع صلح افغانستان نیز مشارکت می کند.
«قدرت الله زواک» تحلیلگر سیاسی می گوید: حفظ توازن میان ایالات متحده و ایران از هر زمان دیگری برای افغانستان حائز اهمیت تر است؛ ایران همسایه ما است و آمریکا متحد استراتژیک ما. بنابراین، دیپلماسی افغانستان نیاز به حفظ تعادل در روابط با تهران و واشنگتن دارد.
در این مطلب آمده است ؛ دولت افغانستان بارها اعلام کرده است که خاک افغانستان برای استفاده یک کشور علیه کشور دیگر مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در جلسه مجلس با اشاره به این اقدام آمریکا، آن را محکوم و تاکید کرد چنین اقدامی خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت و اگر چه جمهوری اسلامی ایران به دنبال تنش نیست اما اگر آمریکا چنین تصمیمی بگیرد ایران نیز مقابله به مثل خواهد کرد.