صحبت خروج کامل ناتو از افغانستان زود است

دبیرکل ناتو گفت: نیروهای ائتلاف بیشتر از زمان مورد نیاز در افغانستان باقی نخواهند ماند، ولی صحبت درباره خروج کامل نیروهای ناتو از این کشور زود است.

نگاه نو_ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» روسیه؛ ینس استولتنبرگ (دبیرکل ناتو) در دیدار با پاتریک شاناهان (سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا)، ضمن ابراز خرسندی از تداوم مذاکرات صلح با طالبان، از آن حمایت کرد.

وی در این دیدار که در پنتاگون برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر خروج کامل ناتو از افغانستان گفت: هنوز برای صحبت درباره خروج نیروهای ناتو از افغانستان بسیار زود است.

استولتنبرگ پس از دریافت گزارش مذاکرات از زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان، تأکید کرد: برای ایجاد فضای مناسب برای راهکاری صلح‌آمیز در افغانستان حضور داریم و بیش از مدت لازم در آنجا نخواهیم ماند. تا زمانی که علل اصلی حضور ما با خطر مواجه نشده باشد، خروج یا کاهش نیروها غیرممکن است که این موضوع خود به معنای ممانعت از تبدیل دوباره افغانستان به منطقه‌ای امن برای گروه‌های تروریستی است.

گفتنی است،‌ طی ماه گذشته دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) اعلام کرد که نیمی از نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند که این خبر با شگفتی بسیاری از متحدان اروپایی ایالات متحده و سناتورهای آمریکا شد که پس از آن،‌ پنتاگون اعلام کرد که هنوز دستوری مبنی بر انجام این اقدام دریافت نکرده است.