دیدار رییس‌الوزرای امارت اسلامی با مولانا فضل‌الرحمن

مولانا فضل‌الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در دومین روز حضورش در کابل با ملا محمد حسن آخند رییس‌الوزرای امارت اسلامی دیدار کرد.

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان و هیات همراه‌اش پیش از این با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرا نیز دیدار کردند.

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی گفته است که در این دیدار همچنان تاکید شده که تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی موضوع داخلی پاکستان است و این کشور [پاکستان] باید به این مساله رسیدگی کند.

آقای مجاهد گفت: «تی‌تی‌پی هم در افغانستان وجود ندارد. این موضوع پاکستان است و خود شان باید این موضوع را در کشور خود حل بسازند و موضوعات امنیتی را هم خودشان متوجه باشند.»

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در دیدارهای جداگانه با ملا محمد حسن آخند رییس‌الوزرا و مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی او در باره اوضاع مهاجران افغان در پاکستان، حل تنش‌ها میان کابل و اسلام‌آباد و مساله‌ی تی‌تی‌پی گفت‌وگو کرده‌اند.

حسن حق‌یار رییس عمومی مطبوعات معاونیت سیاسی ریاست‌الوزرا گفت: «خصومت‌ها به دور انداخته شود. به تهدیدهای که دو کشور مواجه هستند، استراتیژی و تصامیم واحد گرفته شود.»

از سویی‌هم شماری از آگاهان آمدن هیاتی از پاکستان را به رهبری مولانا فضل‌الرحمن به کشور، سودمند می‌دانند.

عزیز معارج آگاه روابط بین‌الملل به طلوع‌نیوز گفت: «می‌تواند به حیث یک روحانی تا حد زیاد در مسایلی که بین افغانستان و پاکستان به میان آمده به خصوص موضوع تی‌تی‌پی، در حل این مسایل کمک کند.»

پیش از این نیز هیات‌های از عالمان دینی کشورهای اسلامی به کابل آمده بودند. آنان در دیدارهای جداگانه با مقام‌های امارت اسلامی درباره امنیت، ثبات اقتصادی و پیشرفت و بازسازی افغانستان گفت‌وگو کردند.