لیسه امنیتی برای زنان در دانشگاه مارشال فهیم ساخته می‌شود

رییس جمهور غنی امروز چهارشنبه، هژدهم جدی، طی دیداری با مسوولان بخش سیستیکای مأموریت حمایت قاطع، طرح ایجاد «لیسه‌ی عالی امنیتی اناثیه‌ی افغان» را تایید کرده است.

نگاه نو_ صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری به خبرگزاری گفت که قرار است این لیسه در مجتمع دانشگاه نظامی مارشال محمدقسیم فهیم، ایجاد شود.

به گفته صدیقی، کار ساخت این لیسه امنیتی در آینده نزدیک آغاز می‌شود و براساس برنامه قرار است در ماه اپریل سال ۲۰۲۱ میلادی گشایش یابد.

از جانب دیگر، هندرسون، معاون انکشافی بخش سیستیکای حمایت قاطع، در دیدار روز چهارشنبه با رییس جمهور غنی، در مورد طرح ایجاد «لیسه امنیتی زنانه افغان» معلومات داده است.

او گفته است که هدف از ایجاد «لیسه‌ی امنیتی اناثیه‌ی افغان»، تشویق و ترغیب زنان و دختران افغان برای حضور در ساختار نهادهای امنیتی و دفاعی می‌باشد.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که محمداشرف غنی با ستایش از طرح ایجاد «لیسه‌ی عالی امنیتی اناثیه‌ی افغان»، گفته است که مدرن‌سازی نظام آموزشی و فراهم‌آوری زمینه‌های آموزشی در مرکز و ولایات برای دختران افغان، از اولویت‌های حکومت شمرده می‌شود.

رییس جمهور غنی گفته است که در چندسال اخیر افغانستان شاهد ایجاد مکتب‌های مسلکی بوده و دختران توانسته‌اند، به گونه تخصصی در آن آموزش ببینند.

او عدم دسترسی دختران به آموزش را از چالش عمده فرا راه نظام آموزشی کشور خوانده و گفته است که با ایجاد مکاتب مسلکی دخترانه زمینه برای رشد و تقویت زنان فراهم خواهد شد.

#لیسه #لیسه_امنیتی #زن #زنان #دانشگاه #دانشگاه_مارشال #مارشال_فهیم #رئیس_جمهور #صدیق_صدیقی #نگاه_نو_افغانستان