هنرپیشۀ افغان به سینمای هالیوود راه یافت

ببرک اکبری، سینماگر سویدنی افغان تبار که در چندین فلم/فیلم هندی در کنار ستاره های معروف سینمای هند نقش بازی کرده است، اکنون به سینمای هالیوود نیز راه یافته است.

site logo

LIVEجستجو

اجتماع – اقتصاد

هنرپیشۀ افغان به سینمای هالیوود راه یافت

عقرب ۲۳, ۱۴۰۱

ببرک اکبری تا کنون در چندین فلم هندی نقش بازی کرده است
ببرک اکبری تا کنون در چندین فلم هندی نقش بازی کرده است

ببرک اکبری، سینماگر سویدنی افغان تبار که در چندین فلم هندی در کنار ستاره های معروف سینمای هند نقش بازی کرده است، اکنون به سینمای هالیوود نیز راه یافته است.

این سینماگر افغان در فلم‌های مشهور بالیوود چون “تورباز” و “پانی پت” در کنار سنجی دت، سینماگر پرآوازهٔ هند هنرنمایی کرده است.

داستان هنرنمایی اکبری در بالیوود، بر می‌گردد به بازی در فلم تورباز، فلمی که حکایت تلخ به کارگیری کودکان برای حمله‌های انتحاری طالبان را به تصویر می‌کشد. اکبری در فلم تورباز نقش یک فرمانده ارشد طالبان را بازی کرده است.

آقای اکبری می‌گوید که در فلم‌های زیاد برای بازی در نقش‌های کوچک به او پیشنهاد شده است، اما او می‌گوید که همواره در تلاش بازی در نقش‌های بلند و بارز در فلم‌ها بوده است.

اکبری افزون بر هنرنمایی در سه فلم در کنار سنجی دت، در فلم‌های دیگری با جان ابراهام، آلیا بات و دیگر سینماگران مطرح هند نیز هم بازی بوده است.

در فلم تاریخی “پانی‌پت” نیز اکبری نقش داشته است. پانی‌پت داستان لشکرکشی احمد شاه ابدالی را به هند به تصویر کشیده است.

اکبری می گوید که در فلم‌های که نقش‌های مثبت و منفی داشته است، اکثراً مربوط به افغانستان بوده و فلم‌سازان آن بینندگان افغان را نیز در نظر گرفته اند.

ببرک اکبری دوازده سال است که مشغول فعالیت در عرصۀ سینما است. این سینماگر افغان، قرار است که در چند فلم دیگر در بالیوود نیز نقش بازی کند.

هنرنمایی در بالیوود، راه را برای هنرنمایی اکبری در هالیوود نیز هموار کرده است. چنانکه به تازگی در یک فلم هالیوود که روایت‌گر قصهٔ واقعی یک نظامی امریکایی در افغانستان است، بازی کرده است. در این فلم نیز اکبری نقش یک فرمانده طالب را بازی کرده است.

کار در هالیوود به نظر ببرک اکبری، در مقایسه با سینمای هند متفاوت‌تر است. او می گوید که از هالیوود بیشتر آموخته است.

قرار است ببرک اکبری در یک فلم مشترک بالیوود و سینمای سویدن، که روایت‌گر قصه‌های‌ زندگی مهاجران در سویدن است، و نیز در یک فلم سویدنی نقش بازی کند.