شمیلا دختر افغانستانی فیلم خورشید در فرش قرمز ونیز

عکس خورشید فیلمی که در روزهای اکرانش در جشنواره فجر تحسین بسیاری را برانگیخت. مجید مجیدی در آخرین ساخته خود به موضوع کودکان کار پرداخته و شمیلا شیرزاد دختر افغانستانی و بازیگر این فیلم این روزها در ونیز مورد توجه بسیاری از عکاسان و خبرنگاران است.

سید محمدرضا هاشمی؛ بچه های کار را می توان هر روز در خیابان های شهر دید. بسیاری از اوقات بدون آنکه بدانیم رفتارها، نگاه ها و حرف هایمان آن ها را آزار می دهد. این موضوع مهم حالا در زندگی شهرنشینی شهرهای بزرگ ایران به معضلی برای برنامه ریزان و مدیران شهری تبدیل شده است اما آن ها فقط به یک بعد این ماجرا توجه می کنند و به این مهم که بچه های کار مانند همه دیگر بچه های جامعه این حق را دارند تا از دیگر امکانات اجتماعی مانند بهداشت و تحصیل استفاده کنند کمتر توجه می کنند.

مجید مجیدی کارگردان خوش قریحه سینمای ایران کارگردان فیلم «خورشید» است. مجیدی در تازه ترین اثر سینمایی خود به موضوع کودکان کار پرداخته است. چهار پسر بچه نوجوانی که شخصیت های اصلی این فیلم را تشکیل می دهند و برای یافتن گنجی موهوم در زیرزمین یک مدرسه، گماشته می شوند.

خورشید تلاش موفقی برای نشان دادن بخشی از رنج کودکان کار در ایران است رنجی که فقط آن ها و گرو ه های مردم نهاد حامی شان سختی اش را به جان می خرند.

شمیلا شیرزاد بازیگر نوجوان این فیلم که از مهاجران افغانستانی ساکن ایران است با بازی خوب خود در خورشید توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.

او حالا در جشنواره فیلم ونیز همراه با گروه فیلم خورشید حاضر شده و در مقابل لنز دوربین رسانه‌های مختلف جهان وجهی دیگر از حضور مهاجران افغانستانی در ایران را به رخ جهانیان