آلوده‌کنندگان محیط‌زیست جریمه‌ نقدی می‌شوند

نگاه نو_ مقام‌ها در وزارت امور داخله، شهرداری کابل و اداره محیط زیست می‌گویند، در صورتی که اصناف، صاحبان شهرک‌ها و مراکز تجارتی، به توصیه و رهنمودهای محیط‌زیستی عمل نکنند، جریمه می‌شوند و در مرحله بعدی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.
نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله به روز پنج‌شنبه، پنجم جدی، در یک نشست خبری در کابل گفت که تا روز یکشنبه هفته آینده به آلوده‌کننده‌گان محیط زیست فرصت داده شده است تا در هنگام تسخین و استفاده از مواد سوخت، از مصرف موادی که باعث آلوده‌گی هوا و محیط‌زیست ‌شود، جدا خود داری کنند. در غیر آن به گفته وی، پولیس مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.
از سویی هم مهتاب عالمی، معین خدمات شهری شهرداری کابل نیز به آلوده‌کننده‌گان محیط‌زیست هشدارد داد که اگر تا روز یکشنبه هفته آینده به توصیه‌ها و رهنمودهای اداره ملی حفاظت از محیط‌زیست عمل نکرده باشند، افراد خاطی جریمه وبه نهاد های عدلی وقضایی معرفی خواهند شد.
این درحالی‌ست که با فرارسیدن فصل سرما هوای شهر کابل به شدت آلوده شده و این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای باشنده‌گان این شهر در پی آورده است.
به دنبال نگرانی‌ها از افزایش آلوده‌گی هوای شهر کابل، محمداشرف غنی، رییس جمهوری کشور هدایت داده است تا ادارات مسوول در این زمینه برای مهار این معضل دست به کار شوند.