نبیل: طالبان با جلب حمایت سیاسیون ناراضی به دنبال ایجاد حکومت موقت هستند

رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که برخی از چهره های سیاسی که از حکومت ناراض هستند، به نوعی از ایجاد حکومت موقت حمایت می کنند. 

رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی روز گذشته (جمعه) در نهمین نشست امنیتی هرات گفت که طالبان با سربازگیری از سیاسیون برای تشکیل حکومت موقت تلاش می‌کنند.

رحمت‌الله نبیل در این نشست گفت که برخی از چهره‌های سیاسی که از حکومت کنونی ناراضی هستند، به گونه‌ای می‌خواهند نظام را دور بزنند و در پشت صحنه از ایجاد حکومت موقت یا اداره عبوری پشتی‌بانی می‌کنند.

 نبیل افزود: «گرفتن قدرت و حکومت موقت خواست طالبان است. این گروه فکر می‌کند که از میان قشر سیاسی افغانستان سربازگیری کرده و سیاسیون هم با آنان در تماس هستند.»

 او تأکید کرد که نباید نظام جمهوریت دور زده شود و به گروه طالبان نیز اجازه سرنگونی به این نظام داده نشود.

این اظهارات آقای نبیل در حالی مطرح می شود که پیش از این ##گلبدین_حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی گفته بود که طالبان حکومت کنونی را نمی‌خواهند و برای رسیدن به صلح تنها راه حل، تشکیل حکومت موقت است.

حکمتیار حدود یک ماه قبل در سفر به پاکستان گفته بود که حکومت افغانستان دست‌نشانده خارجی‌ها است و نیاز است تا در مذاکرات بین‌الافغانی، موضوع تشکیل حکومت جدید و مستقل بحث اصلی باشد.