نشست امنیتی؛ برای ثبت موتر/ماشین های بی اسناد مهلت دوماهه داده شد

امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور در سومین روز مسؤولیت‌اش برای مبارزه با مجرمان در پایتخت، می گوید که برخی از موارد مهم از آن میان مهلت دوماهه برای موترهای بی اسناد، تخریب بلندمنزل های بی قانون و آغاز ثبت شکایت های مردم و بررسی آنان در نشست روز دوشنبه آنان بحث شد. 

آقای صالح در باره دیدارش با مقام های امنیتی نوشته است: «برای تمام موتر های بی اسناد دو ماه وقت داده میشود که مراحل محصول و مالیه را تکمیل و اسناد بدست آوردند. امروز وزارت مالیه مقدار مالیه را نظر به سال تولید تعین می نماید.»

آقای صالح از یازده مورد را در باره دیدار روز دوشنبه اش ذکر کرده است.

به گفته آقای صالح، به هر قضیه از سوی نهادهای امنیتی رسیده گی خواهد شد.

همچنان، او گفته است که در این دیدار فیصله شد تا گدا ها و سوال گر ها اجازه ایستاده شدن و یا بساط پهن کردن در وسط سرک ها را نخواهند داشت. 

او می گوید که “بلند منزل هایی که امر ساختمان ندارند ولی زیر کار اند تخریب میشوند و  دو نمونه دیروز تخریب شدند.”

آقای صالح می گوید که به تمام دکان هایی که پیاده رو ها را بسته اند هشدار داده شده است که پیاده رو ها را  بازکنند.

به گفتۀ آقای صالح، فهرست مجرمین کوچک و بزرگ ناحیه به ناحیه، حوزه به حوزه و گذر به گذر در اختیار آمرین حوزه ها قرار گرفته است. برای اقدام اطلاعات کافی در اختیار دارند. 

او می گوید که “شماری از منسوبین رسمی که با مجرمین دست داشتند به اساس اطلاعات مردم دستگیر و به پنجه قانون سپرده شدند.”

آقای صالح از مردم خواسته است که با دولت همکار باشند.

این در حالی است که پس از آن‌که در هفته‌های اخیر رویدادهای ضدامنیتی و جنایی در کابل بطور فزاینده‌یی افزایش یافت، معاون نخست رییس‌جمهور اعلام کرد که مسؤولیت رسیده‌گی به مسایل امنیتی کابل را سر از روز شنبه ۲۶ میزان، موقتأ خودش به‌عهده می‌گیرد.