واشنگتن اگزامینر: افغان‌ها با بحران گرسنه‌گی رو به رو اند

نشریهٔ ریلیف ویب

  • اداره هماهنگی کمکهای بشری سازمان ملل متحد در افغانستان اوچا در نشریه آنلاین خود ریلیف ویب٬ در مورد نیازمندی های بشری و گرسنگی مردم در افغانستان مطلبی را نشر کرده است.


به نوشته این نشریه٬ در افغانستان ۲۴ میلیون و ۴ صد هزار نفر به کمکهای بشری نیاز دارند که در بین آنها ده میلیون و ۷صد هزار نفر به مواد خوراکی محتاج اند.

نزدیک به یازده ملیون افغان به کمک های فوری غذایی نیاز دارند

ریلیف ویب می گوید٬ رسیدن کمکهای پیهم بشری به افغانستان منجر شده است که تعداد افراد نیازمند به مواد غذایی بیشتر نشود.

واشنگتن اگزامینر

  • از سوی دیگر روزنامه واشنگتن اگزامینر مطلبی را به نشر رسانده است تحت عنوان افغانها به بحران گرسنگی رو به رو هستند و یک تعداد موسسات آماده اند که به آنها کمک کنند.


روزنامه می افزاید با هجوم روسیه بر اوکراین٬ نرخ مواد خوراکی در افغانستان بیش از حد بلند رفته و به آن عده افغانهای که به کمک مبرم نیاز دارند ،رساندن کمک را به مشکل رو به رو ساخته است.

در بخش دیگر مطلب واشنگتن اگزامینر می خوانیم که موسسه امنیت مواد خوراکی به نام آی پی سی در آواخر پیشبینی کرده است که در ماه های آینده با کم شدن پول و کمک‌ها وضیعت بدتر از این خواهد شد.

این اداره تخمین می کند که بین ماه های جون تا نوامبر امسال به افغانهای که خوراک دو وقت خود را از کمک های بشری تامین می کنند٬ این کمک ها تا سطح ۳۸ درصد کاهش خواهد یافت.

روزنامه به ارقام سازمان ملل متحد در مورد کمبود مواد خوراکی در افغانستان اشاره نموده و نوشته است که سو تغذی شدید بر توانائی های جسمی و ذهنی مادران و اطفال تاثیر عمیق و منفی کرده است.

بیزینیس میرار

  • روزنامه بیزینیس میرار در ویبسایت خود بر اساس معلومات ملل متحد نوشته است که ممکن در سال جاری بیش از یک میلیون و یکصد هزار طفل کمتر از سن پنج سال در افغانستان به سوتغذی شدید رو به شوند.


روزنامه می نویسد نسبت به هرزمان دیگر اکنون اطفالی بیشتر به شفاخانه ها انتقال داده میشوند که دچار سو تغذی شده و وزن باخته اند.