دو رویداد ترافیکی در شاهراه کابل – شمال دو کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت

در پی وقوع دو رویداد ترافیکی صبح امروز جمعه، بیست‌وپنجم دلو، در ولایت‌های سمنگان و پروان دو نفر جان باخته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. این دو حادثه ترافیکی در مسیر شاهراه کابل – شمال به وقوع پیوسته است.

نگاه نو_ منیر رحیمی، سخنگوی پولیس سمنگان گفت که در پی برخورد یک موتر مسافربری نوع «۵۸۰» با موترباربری «سوزکی» در منطقه سربندر شهر ایبک، مرکز سمنگان دو نفر کشته شده و پنج نفر دیگر زخم برداشته‌اند.

طبق معلومات رحیمی، این رویداد ترافیکی به دلیل بی‌احتیاطی راننده‌گان به وقوع پیوسته است. در این حادثه راننده و یک سرنشین موتربابری کشته شده‌اند.

موتر مسافربری «۵۸۰» از کابل به سمت مزارشریف، مرکز ولایت بلخ در حرکت بوده است که دچار این سانحه ترافیکی شده است. زخمیان این رویداد سرنشینان این موتر مسافربری هستند.

از جانب دیگر، یک موتر مسافربری نوع «۳۰۳» با یک موتر مسافربری نوع «سوپرکشتم» در ولسوالی جبل‌السراج پروان برخورد کرده است که در نتیجه آن، ۱۳ نفر زخم برداشته‌اند.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان به روزنامه ۸صبح گفت که در این رویداد ترافیکی که به دلیل یخ‌بندی جاده به وقوع پیوسته است، شش زن، چهار کودک و سه مرد زخمی شده‌اند.

او وضعیت یکی از زخمیان این رویداد را وخیم توصیف کرد.

حادثات ترافیکی در کنار رویدادهای جنگی سالانه شمار زیادی را به کام مرگ می‌فرستد. دلیل وقوع رویدادهای بی‌شمار ترافیکی خرابی و عدم معیاری بودن جاده‌ها و عدم رعایت قوانین ترافیکی برشمرده می‌شود.