وزارت دفاع ملی: شمار تسلیم‌شده‌گان داعش به ۶۱۵ نفر رسیده است

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در جریان دو هفته گذشته ۶۱۵ عضو گروه داعش و خانواده‌های‌شان در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به دولت تسلیم شده‌اند.

نگاه نو_ این وزارت روز شنبه، بیست‌وپنجم عقرب، با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که با افزایش عملیات نیروهای امنیتی جمعه‌شب گذشته ۱۸ جنگ‌جوی گروه داعش با ۲۴ زن و ۳۱ کودک در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به دولت تسلیم شده‌اند.

وزارت دفاع ملی گفته است که با اعضای تسلیم شده داعش، مطابق قانون‌های نافذشده برخورد خواهد شد. این در حالی است که گروه طالبان حکومت را متهم کرده‌ است که اعضای گروه داعش را که در نبرد با طالبان در تنگنا قرار گرفته‌اند، نجات می‌دهد.

این در حالی است که چند روز پیش محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله، در سفری به ننگرهار اعلام کرد که گروه داعش در افغانستان و به ویژه در ننگرهار شکست خورده است.

از ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به عنوان مرکز گروه داعش یاد می‌شود. در سال‌های اخیر گروه داعش در ولایت ننگرهار به شکل گسترده‌ای فعال بوده است. این گروه ننگرهار را «پایتخت شاخه‌ی خراسان» خود می‌خواند.

نیروهای امریکایی در سال ۱۳۹۶ برای نخستین‌بار یک بمب بزرگ به‌ نام «مادر بمب‌ها» را برای درهم کوبیدن لانه‌های زیرزمینی گروه داعش در اچین ننگرهار استفاده کرد. این بمب ۱۰ تن وزن داشت و گفته شد که خسارت زیادی را بر گروه داعش وارد کرده است. در نتیجه پرتاب مادر بمب‌ها نزدیک به ۹۰ جنگ‌جوی داعش کشته شدند.