دیدار خلیلزاد با غنی

نماینده ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحه افغانستان شب گذشته در بارۀ مذاکرات دوحه با غنی دیدار و گفتگو کرده است.

نگاه نو_ نهمین دور مذاکرات نمایندگان امریکا طالبان ناوقت شب یک‌شنبه به وقت قطر پایان یافت و آقای خلیلزاد برای مشوره با مقام‌های حکومت افغانستان راهی کابل شد.

درانی وزیری، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه دوم سپتمبر (۱۱ سنبله/شهریور) به صدای امریکا گفت که آقای خلیلزاد ناوقت روز گذشته به کابل رسید و شب گذشته با رییس جمهور افغانستان در ارگ دیدار کرد.

تا اکنون جزییات از این دیدار همگانی نشده؛ اما پیش از این آقای خلیلزاد گفته بود که در سفرش به کابل، جزییاتی از پیشرفت‌های مذاکرات دوحه را با مقام‌های افغان شریک می‌کند.

درانی وزیری جزییاتی از دیدار خلیلزاد و محمد اشرف غنی ارایه نکرد؛ اما افزود که قرار است تا پایان امروز معلومات این گفتگو با رسانه‌ها شریک شود.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان پیش از این گفته بود که در آستانۀ توافق صلح با طالبان قرار دارد که متضمن ختم جنگ و تامین صلح در افغانستان خواهد بود.

خروج قوای خارجی از افغانستان، تضمین ضد دهشت افگنی از سوی طالبان، مذاکرات بین الافغانی و آتش بس پایدار از مسایل اصلی این مذاکرات بوده است.

زلمی خلیلزاد قرار است که با عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و شماری از مقامات افغان دیدار و درباره مذاکرات امریکا با نمایندگان طالبان در دوحه معلومات دهد.