رقابت فلم افغانی «حوا،مریم،عایشه» در سه جشنواره بین المللی/از کوریای جنوبی تا کالیفرنیا و ترکیه

فلم سینمایی «حوا،مریم ،عایشه» به كارگردانی «صحرا كريمی» برای اشتراک در سه جشنواره بین المللی برگزیده شده است.

نگاه نو_ به گزارش خبر گزاری، «صحرا کریمی» رییس افغان فلم و کارگردان جوان افغانستانی امروز ۳۰ اسد(مرداد) از انتخاب فلم «حوا، مریم، عایشه» در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «آدانا بُل طلایی» ترکیه خبر داد.

بر اساس معلومات ارائه شده در صفحه شخصی این بانوی افغانستانی ، فلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» به کارگردانی «صحرا کریمی» در سه جشنواره بین المللی «دره میل (mill valley)» کالیفرنیا ، «بوسان» کوریای جنوبی و «آدانا بُل طلایی» ترکیه راه یافته و به نمایش گذاشته می شود .

گفتنی است که فلم سینمایی «حوا، مریم، عایشه» پیش تر به نمایندگی از سینمای افغانستان در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فلم ونیز نیز پذیرفته شده بود.

«صحرا کریمی» در این فلم کلیشه‌های رایج در مورد افغانستان ، خصوصاً زنان را به چالش می‌کشد و زندگی سه زن از سه قشر متفاوت جامعه در کابل امروز را به تصویر می کشد .

«حوا، مریم، عایشه» تولید سینمای مستقل افغانستان است و فلمبرداری آن در شهر و کوچه پس‌ کوچه‌های کابل و لوکیشن‌های واقعی با بازیگران و نابازیگران افغانستانی ساخته شده است.

«مریم افشار» ، «حسیبا ابراهیمی» و «آروز آریا پور» از جمله بازیگران اصلی این فلم سینمایی هستند.

تهیه کنندگی این فلم را «کتایون شهابی» تهیه‌کننده ایرانی عهده دار شده و کلیه کارهای پس از ثبت فلم در ایران انجام شده است.