پا فشاری طالبان همچنان بر ادامه جنگ

ریاست جمهوری افغانستان: طالبان همچنان برادامه جنگ پا فشاری می کند.

نگاه نو_ به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اعلام عملیات بهاری گروه طالبان اعلام کرد: این اعلامیه نشان می دهد که گروه طالبان همچنان بر ادامه جنگ دراین کشور پافشاری و اصرار می کند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز« شنبه»­با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ادعای طالبان مبنی براینکه اعلام جنگ در پاسخ به اعلام جنگ دولت افغانستان صورت گرفته کاملا بی اساس است زیرا دولت افغانستان نه تنها اعلام جنگ نکرده بلکه موانع موجود ازمسیر راه صلح را نیز برداشته است.
ریاست جمهوری افغانستان از فرماندهان مخالف عملیات بهاری گروه طالبان خواست صدای اعتراض خود را دراین زمینه بلند کنند.
دولت افغانستان همچنین ازاعضای گروه طالبان خواست فریب دیگران را نخورند و به عنوان وسیله ای دردست بیگانگان قرار نگیرند.
ریاست جمهوری افغانستان به نظامیان این کشور نیز دستور داده است برای دفاع از خاک و مردم این کشور تدابیرلازم را اتخاذ و ازسنگرهای خود با تمام توان دفاع کنند.
اعلام عملیات بهاری گروه طالبان همچنین واکنش « زلمی خلیل زاد » نماینده رژیم آمریکا درامور صلح افغانستان و فرماندهی ناتو دراین کشور را نیزبرانگیخت.
« عمر داود زی » رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح افغانستان نیز امروز دریک نشست خبری با اشاره به اعلامیه عملیات بهاری گروه طالبان گفت: روحیه این اعلامیه با تلاش های صلح مخالف است و طالبان باید اعلامیه خودرا ملغی کند.
وی با اشاره به عملکرد ضد ونقیض طالبان تصریح کرد : طالبان با کسانی که آنها را « اشغالگر » می خواند اعلام جنگ کرده اما در این حال در میز مذاکرات صلح نیز با آنها نشسته است .