وزیر پیشین مخابرات از دادگاه ویژه وزیران برائت گرفت

دادگاه این نتیجه رسیده که به دلیل موجود نبودن “دلایل کافی الزام” در مورد ادعای دادستان به برائت عبدالرزاق وحیدی حکم می‌کند.

نگاه نو_ آقای وحیدی بعد از حکم دادگاه گفت که محکمه او یک فرصت بسیار بزرگ، برای مردم افغانستان بود
عبدالرزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات و فناوری افغانستان که حدود یک سال قبل از طرف محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان کارش به تعلیق درآمده بود، بعد از سه جلسه حضور در “دادگاه ویژه وزیران” امروز (سه‌شنبه، چهارم دی/جدی) بی‌گناه شناخته شد و برائت گرفت.
مهمترین اتهام‌ها علیه آقای وحیدی “حیف و میل میلیون‌ها افغانی برای استخدام ۳۷ کارمند بالمقطع (موقت) در اداره تنظیم مخابراتی افغانستان (اترا)” است.
در حکم امروز دادگاه آمده که هیأت قضایی “محکمه خاص وزیران” با حضور طرفین دعوا بعد از بررسی به این نتیجه رسیده که به دلیل موجود نبودن “دلایل کافی الزام” در مورد ادعای دادستان به برائت عبدالرزاق وحیدی حکم می‌کند.
آقای وحیدی بعد از حکم دادگاه گفت: “محکمه من یک فرصت بسیار بزرگ برای مردم افغانستان بود تا مردم افغانستان، مسئولان و خدمتگزاران خود را تا سطح رئیس جمهور ارزیابی و قضاوت کنند.”
وظیفه وزیر مخابرات و تکنالوژی افغانستان به تعلیق درآمد
وزیر تعلیق شده مخابرات افغانستان اتهام‌ها علیه خودش را رد کرد
وزیر تعلیق شده مخابرات: هنوز دولت افغانستان از من تحقیق نکرده است
مجلس افغانستان چهار وزیر دیگر را استیضاح و یک وزیر را سلب صلاحیت کرد
عبدالرزاق وحیدی
عبدالرزاق وحیدی متولد سال ۱۳۵۵ ولایت کابل است. او از شش سالگی به همراه خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد و در سال ۱۳۷۳ با اتمام دوره مدرسه به دانشگاه دولتی اصفهان راه یافت و از این دانشگاه مدرک لیسانس و فوق لیسانس گرفت.
آقای وحیدی بعد از آن در دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد ایران به عنوان استاد کار کرد، در سال ۱۳۸۱ دوباره به افغانستان بازگشت و به عنوان استاد در دانشگاه کابل استخدام شد.
او در سال ۱۳۸۲ الی ۱۳۸۴ عضو کمیته کنکور افغانستان بود و سیستم آزمون سراسری کنکور این کشور را با همکاری سایر اعضا کامپیوتری ساخت.
آقای وحیدی همچنین در سال ۱۳۸۴ انجمن ریاضی دانان افغانستان را همراه با استادان دانشگاه افغانستان ساخت.
سمت‌های دولتی مهم دیگر او از جمله به عهده داشتن ریاست اداری وزارت مالیه/ دارایی افغانستان و معاونت اداری وزارت مالیه افغانستان است