سعودی، طالبان را به خدمت خود در آورده است

والی هرات؛ محمد بن سلمان در آخرین سفر خود به پاکستان طی توافقاتی توانسته است ، سرکردگی طالبان را به دست آورد.

نگاه نو_ به گزارش روز سه شنبه بخش انگلیسی زبان آریا نیوز، «عبدالقیوم رحیمی» می‌گوید، در سفر اخیر ولیعهد عربستان به پاکستان، توافقی میان مقامات ارشد ریاض و اسلام‌آباد به امضا رسید که طی آن عربستان هدایت گروه طالبان را بر عهده گرفت.
والی هرات در گفت و گو با یکی از فرماندهان نظامی ارتش ملی افغانستان گفت، دولت پاکستان در قبال دریافت ۲۰ میلیارد دلار هدایت طالبان را به عربستان فروخت.
عبدالقیوم رحیمی افزود: بر اساس این قرارداد طالبان، همچنان در راستای منافع پاکستان به جنگ‌های نظامی خود در خاک افغانستان ادامه می‌دهد و نهایتاً باید گفت کشتار مردم بی‌گناه افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت.
رحیمی خطاب به طالبان گفت، مرگ تنها مجازاتی است که برای شما در مذهب اسلام تعیین‌شده است.
والی هرات که خود دارای تحصیلات عالیه دینی است گفت، افرادی که علیه ملت، دولت و نیروهای امنیتی افغانستان دست به اقدام نظامی زنند در نگاه دین اسلام شورشی و طغیانگر معرفی می‌شوند و مجازات آنان مرگ است.
نورالله قدیری فرمانده دویست و هفتمین مین سپاه ارتش نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری افق سخنان استاندار هرات را تأیید کرده و گفت، طالبان اگر از مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان خودداری کنند با پاسخ بسیار تند و سختی مواجهه خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا نیوز، دولت پاکستان به‌عنوان یکی از حامیان اصلی گروه تروریستی طالبان به‌حساب می‌آید که اعضای این گروه بعد از دریافت کمک‌های نظامی در پاکستان به عملیات خونبار خود در افغانستان ادامه می‌دهند