رقابت‌های والیبال مرکز آسیا به‌ دلیل شیوع کرونا به ‌تأخیر افتاد

نگاه نو_ فدراسیون ملی والیبال کشور تأیید می‌کند که رقابت‌های والیبال مرکز آسیا به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا به ‌تأخیر افتاده است. بر اساس برنامه تیم ملی والیبال افغانستان، قرار بود این تیم پس از پایان کمپ تمرینی در ایران برای حضور در این رقابت‌ها روانه بنگله‌دیش شود، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در بنگله‌دیش، این رقابت‌ها در روزهای اخیر سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

فدراسیون والیبال افغانستان می‌گوید که رقابت‌های والیبال مرکز آسیا به ‌تأخیر افتاده و بازیکنان افغان به ‌محض پایان کمپ تمرینی‌شان در ایران، دوباره به کشور باز خواهند گشت. عارف پیمان، از اعضای برجسته این فدراسیون، گفت که از لابه‌لای گفت‌وگوها با مسوولان فدراسیون والیبال ایران و حوزه مرکز آسیا، دریافته‌اند که برگزاری رقابت‌های زون مرکز آسیا به پایان شیوع ویروس کرونا بسته‌گی دارد و به ‌همین دلیل، این دیدارها در زمان معین آن برگزار نخواهد شد. گفتنی است که رییس والیبال زون مرکز آسیا هم‌زمان رییس فدراسیون والیبال ایران نیز است.

آقای پیمان تصریح کرد که ملی‌پوشان والیبال کشور طبق معمول به کمپ تمرینی‌شان در بیرجند، از نواحی ولایت مشهد ایران، ادامه می‌دهند و پس از پایان این کمپ تمرینی به کشور باز خواهند گشت. وی تصریح کرد که علاوه بر پیش‌برد کمپ تمرینی، با حضور تیم ملی در ایران، انگیزه مهاجران افغان که به این رشته ورزشی علاقه‌مند هستند، نیز افزایش خواهد یافت. او گفت که بازیکنان افغان در حال حاضر از سوی مربیان برجسته فدراسیون والیبال ایران تمرین داده می‌شوند.

به‌ گفته آقای پیمان، بخش فنی فدراسیون شماری از مهاجرانی را تشخیص داده که از کیفیت خوب در این رشته برخوردار اند و در صورت نیاز، زمینه حضور آنان به پله‌های تیم ملی فراهم خواهد شد. گفتنی است که شماری از مهاجران افغان نیز خواستار همکاری با فدراسیون والیبال کشور شده‌اند. پیش از این، سایر تیم‌های ملی نیز از مهاجران افغان در ترکیب‌شان استفاده کرده‌اند که نتایج مطلوبی در پی داشته است.

اعضای تیم ملی والیبال کشور پنج روز پیش کابل را برای حضور در کمپ تمرینی بیرجند ترک کردند. کاروان تیم ملی والیبال افغانستان با حضور ۲۰ عضو، از جمله مربی و مدیر تیم ملی، کمپ تمرینی را در ۲۸ دلو آغاز کردند و این تمرینات تا ۲۸ حوت ادامه خواهد یافت. در این کاروان، شش بازیکن جدید نیز به ترکیب تیم ملی اضافه شده‌اند. پیش از این، فدراسیون ملی والیبال چندین دور از رقابت‌های گزینشی تیم ملی را برگزار و چهره‌های برتر را برای ترکیب انتخاب کرده بود.

قرار بود دیدارهای والیبال مرکز آسیا در ۲۸ حوت در بنگله‌دیش آغاز شود و در ۱۱ حمل پایان یابد، اما این دور از رقابت‌ها به ‌دلیل شیوع ویروس کرونا در شماری از کشورها، از جمله بنگله‌دیش، به ‌تأخیر افتاد. بر اساس گفته‌های مسوولان فدراسیون والیبال، اعضای والیبال زون مرکز آسیا گفته‌اند که این رقابت‌ها در میان ماه‌های سنبله یا میزان سال آینده خورشیدی برگزار خواهد شد، اما هنوز زمان دقیق آن تعیین نشده است.

علاوه بر رقابت‌های والیبال، دیگر رقابت‌ها نیز در چین و شماری از کشورهایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع یافته، به تأخیر افتاده است. بر اساس معلومات رسانه‌ها، لیگ فوتبال چین و سایر رقابت‌های ورزشی در این کشور به ‌دلیل انتشار گسترده این ویروس تا زمان نامعلومی متوقف شده است. احتمال می‌رود که در صورت گسترده ‌شدن شیوع ویروس کرونا، دیدارهای تابستانی المپیک توکیو نیز به ‌تأخیر بیفتد. این در حالی است که هنوز راهکاری برای فروکش کردن انتشار ویروس کرونا تشخیص داده نشده و هر روز به میزان مبتلایان به این ویروس افزوده می‌شود.