رئیس پیشین آی‌اس‌آی: طالبان با غنی نه، بلکه با افراد مانند عبدالله و محقق گفتگو خواهند کرد

اسد درانی رئیس پیشین آی.اس.آی پاکستان گفته است که طالبان با اشرف غنی نه، بلکه با افراد مانند داکتر عبدالله عبدالله و محمد محقق مذاکره خواهند کرد.

 نگاه نو_ اسد درانی، رئیس پیشین آی‌اس‌ای (سازمان استخبارات پاکستان) در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی این کشور گفته است که مذاکرات پیش رو میان گروه طالبان و نمایندگان دولت، مذاکرات سختی خواهد بود.
 
درانی گفته است که گروه طالبان با محمداشرف غنی، رئیس جمهوری فعلی افغانستان نه، بلکه با اشخاصی مانند داکتر عبدالله عبدالله و محمد محقق که او از آنها به عنوان فرزندان خاک یاد کرد، مذاکره خواهند کرد.
 
رییس سابق آی‌اس‌آی پاکستان گفت که اشرف غنی رییس جمهور کنونی افغانستان پس از توافق صلح هیچ نقشی در آینده افغاستان ندارد و نخواهد داشت، او آقای غنی را فردی تحمیل شده خوانده است.
 
وی گفته که ما نگران آینده افغانستان نیستیم، طالبان موقعیت غالبی دارد، آنها جنگ علیه نیروهای امریکایی را پیروز شده‌اند.
 
درانی ادامه داد که پاکستان نقش عمده‌ای در آینده افغانستان ندارد و به نفع اسلام‌آباد نیز نیست تا برای ایفای نقش در آینده این کشور دخیل شود. او گفت که پاکستان برای بیرون کردن نیروهای امریکایی از افغانستان ده سال پیش برنامه‌ریزی کرده بود.
 
رئیس پیشین آی‌اس‌آی می‌گوید که پاکستان ده سال پیش به منظور ایجاد بازیابی موقف سیاسی ماثر در قبال خروج آمریکا از افغانستان، اتحادی از روسیه، ایران و پاکستان را ایجاد کرد که این روزها در مذاکرات گروه طالبان با امریکا و با افغان‌ها موثر واقع شده است.