اتمر: اتمر: به هیچ طرف ثالثی اجازه مخدوش کردن روابط ایران و افغانستان را نخواهیم داد

 سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران استمرار روابط گرم و دوستانه بین دو کشور را از اولویت‌های اصلی دولت افغانستان برشمرد و افزود: به هیچ طرف ثالثی اجازه مخدوش کردن روابط دو کشور را نخواهیم داد. 

حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه کشور و هیأت همراه بعدازظهر روز (یکشنبه) با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران با علی شمخانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه در این دیدار با قدردانی از همراهی و حمایت‌های مستمر، موثر و همه جانبه جمهوری اسلامی از دولت و ملت افغانستان در طول سال‌های متمادی، بر اراده دولت و ملت افغانستان برای گسترش روابط فیمابین تاکید کرد.

وی استمرار روابط گرم و دوستانه بین دو کشور را از اولویت‌های اصلی دولت افغانستان برشمرد و افزود: به هیچ طرف ثالثی اجازه مخدوش کردن روابط دو کشور را نخواهیم داد.

وی با اظهار تاسف از برخی اقدامات غیر قابل قبول از سوی بدخواهان دو کشور که با سوء استفاده از جریحه دار شدن احساسات پاک مردم افغانستان در وقایعی که منجر به جانباختن گروهی از اتباع کشور شد خاطرنشان کرد: بر حل موضوعات فیمابین دو کشور از طریق گفت‌وگو و مدارا تاکید و هرگونه اظهار و اقدام سوء علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم.

اتمر ضمن ضمن تایید اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پیرامون اهمیت و نقش مهم امضای سند جامع همکاری های ایران و افغانستان ابراز امیداوری کرد که با تلاش مضاعف دو کشور سند ظرف سه ماه آینده نهایی شده  و به امضای روسای جمهور دو کشور برسد.

حنیف اتمر را که یک گروه ۴۵ نفره از مقامات کشور همراهی می‌کند، پیش از این نیز سه دور گفت‌وگو با محمدجواد ظریف داشت.