تحقیقات در مورد آزار جنسی فوتبالران دختر گسترش یابد

نگاه نو_ کرام‌الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان که به آزار و اذیت جنسی در بین سال‌های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۸ میلادی متهم شده‌است.
کرام‌الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان که به آزار و اذیت جنسی در بین سال‌های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۸ میلادی متهم شده‌است.
شریک ساختن
کیلی لینزی مربی تیم ملی فوتبال دختران افغانستان می‌گوید، فیفا یا فدراسیون بین‌المللی فوتبال باید دامنه تحقیقات‌اش را در مورد آزار و اذیت جنسی بازیکنان افغان گسترش دهد.

او در یک نامۀ که به تاریخ ششم ماه اگست عنوانی جیانی انفانتینو «Gianni Infantino» رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال نوشته، گفته است که تحقیقات در مورد آزار و اذیت دختران تیم ملی فوتبال افغانستان از سوی کرام‌الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان به کندی به پیش می‌رود.

حداقل پنچ بازیکن تیم ملی فوتبال دختران افغانستان، کرام‌الدین کریم را به آزار و اذیت جنسی در بین سال‌های ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۸ میلادی متهم کرده‌اند.

پس از این اتهامات، بخش قضایی کمیته اخلاقی فیفا، آقای کریم را به سوء استفاده از صلاحیت وظیفوی و آزار و اذیت جنسی فوتبالیستان زن مقصر شناخت و نه‌تنها که او را از تمامی فعالیت‌های مربوط به فوتبال در سطح ملی و بین‌المللی منع کرد، همچنان او را به پرداخت معادل یک میلیون دالر امریکایی نیز جریمه نمود.

اما در نامه کیلی لینزی به فیفا نوشته شده که اشخاصیکه به گونه مستقیم و یا غیر مستقیم در این قضیه دست دارند، تا کنون مجازات نشده‌اند.

او گفته که قربانیان این قضیه در حالت نگرانی و هراس به سر می‌برند.

وزارت داخله افغانستان چندی پیش گفت که تلاش‌ها برای دستگیری کرام‌الدین کریم ادامه دارد.