فوتبالیست لیگ دسته یک هلند عضو تیم ملی فوتبال افغانستان شد

فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرده که حسین زمانی، فوتبالیست افغان که اکنون در لیگ دسته یک فوتبال هلند و در تیم تل استار این کشور بازی می‌کند، عضویت تیم ملی فوتبال افغانستان را پذیرفته است.

فیروز مشعوف، سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان به بی‌بی‌سی گفت که با تایید انوش دستگیر، سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، حسین زمانی حضور و بازی در تیم ملی فوتبال افغانستان را پذیرفته است.

به گفته آقای مشعوف، این فوتبالیست افغان قرار است در بازی‌های پیش رو تیم ملی فوتبال افغانستان را در انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا همراهی کند.

حسین زمانی با ۱۸ سال سن در آکادمی و تیم‌های پایه آژاکس آمستردام هلند رشد کرده است و سابقه حضور در تیم زیر ۱۹ سال جنوا ایتالیا را نیز دارد.

حسین زمانی در سال ۲۰۰۲ در مشهد ایران متولد و اکنون شهروند هلند و افغانستان محسوب می‌شود. این بازیکن به پست حمله در جناح چپ بازی می‌کند و راست پا است.

فدراسیون فوتبال گفته که استعداد بالای آقای زمانی باعث شد او در ۱۶ سالگی مورد توجه آکادمی دو باشگاه بزرگ منچستریونایتد و آرسنال نیز قرار گیرد.

او سابقه دو بازی غیررسمی در تیم زیر ۲۳ سال آرسنال را در کارنامه دارد و فدراسیون فوتبال افغانستان گفته که هم اکنون نیز بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپا به دنبال جذب او هستند.

تیم ملی فوتبال افغانستان در سه دیدار باقی مانده انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا بتاریخ ۳، ۱۱ و ۱۵ جون/ژانویه به ترتیب به مصاف تیم‌های بنگلادیش، عمان و هند خواهد رفت.

این مسابقات به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد.