طالبان از راه خشونت و خون‌ریزی به هدف‌شان نمی‌رسند

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی به گروه طالبان گفته است با تداوم بر خشونت و خون ریزی به هدف‌شان نخواهند رسید.

نگاه نو_ آقای عبدالله از پیام عیدی گروه طالبان انتقاد کرده و گفته است که رهبر این گروه اراده‌ای برای پایان خشونت و خون‌ریزی از خود نشان نداده است.

رییس اجرایی حکومت، در پیامی به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، تلاش‌های جامعه جهانی برای صلح در افغانستان را فرصت «بی‌نظیری» برای آغاز گفت‌وگوهای صلح و پایان جنگ و خون‌ریزی در کشور عنوان کرده و تاکید کرده است که صلح خواست همه شهروندان است.

آقای عبدالله با اشاره به روند صلح بیان داشته است: «ما درباره این روند ملی، موقف روشن داشته‌ایم و برای دست‌یابی به آن، از هیچ‌گونه تلاش و قربانی دریغ نکرده و اجازه نخواهیم داد این خواست واحد ملت و فرصت استثنایی تاریخی، به گروگان گرفته شود و در راستای اهداف فردی، گروهی و تیمی مصادر گردد.»

این در حالی است که در عید فطر سال گذشته گروه طالبان و حکومت سه روز عید را آتش‌بس اعلام کرده بودند. هم‌چنان توقع می‌رفت دست‌کم در سه روز عید امسال نیز هردو طرف روی برقراری «آتش‌بس» دست یابند. گروه طالبان اما در پیام عیدی‌شان بر ادامه جنگ در روزهای عید نیز تاکید ورزیده و گفته‌اند که هیچ کسی نباید توقع آتش‌بس از سوی آنان داشته باشد.

هم‌چنان نهادهای امنیتی کشور سه روز عید را احضارات درجه‌یک خوانده و گفته‌اند که بیش از دوهزار نیرو اعم از پولیس و ارتش برای تامین امنیت شهروندان در این سه روز گماشته شده‌اند.