دیپلمات پیشین امریکایی: امریکا به حکومت فعلی افغانستان وفادار نیست

لورل میلر، نماینده‌ی ویژه پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان گفته است که ایالات متحد امریکا به بازیگران حکومت فعلی افغانستان وفادار نمی‌باشد و ممکن با چهره‌های دیگر در این کشور وارد شراکت شود.

نگاه نو_ خانم میلر روز چهارشنبه ۲۹ اسد/مرداد در یک گفتگویی که از سوی موسسه “بروکینگز” امریکایی برگزار شده بود گفته است که در دوران جنگ سرد امریکا با شبکه‌ی حقانی و شماری از افراد دیگر کار می‌کرد، اما بعدتر این کشور با آنان به شمول شبکه‌ی حقانی دشمن شد.

از سوی هم، خانم میلر که در حال حاضر رییس بخش آسیایی گروه بین‌المللی بحران می‌باشد در این برنامه گفته که ممکن است امریکا با چهره‌های دیگر در افغانستان وارد شراکت شود.

نماینده‌ی ویژه پیشین امریکا برای افغانستان و پاکستان گفته است که امریکا در افغانستان طالبان را شکست نداده و نمی‌تواند شکست دهد.

او افزوده است که امریکا نه تنها طالبان را در افغانستان شکست نداده بل‌که این کشور به دنبال ایجاد حکومتی هم نبوده که بتواند به تنهایی طالبان را شکست بدهد.

خانم میلر تاکید کرده است که خروج امریکا از افغانستان بدون دست‌یافتن به یک توافق صلح، منجر به یک جنگ داخلی دوام‌دار در افغانستان خواهد شد.

این دیپلمات پیشین امریکایی در ادامه گفته است که وضعیت در افغانستان برای یک توافق صلح در حال پیشرفت نیست بل‌که در حال بدترشدن می‌باشد.