آموزش حدود ۳۸ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس البرز

نگاه نو_ مراد مالمیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهارکرد: از سه سال پیش فرایند ثبت نام برای دریافت کتاب‌های درسی الکترونیکی شده است و دانش آموزان با وارد کردن کد ملی وارد سامانه مربوط شده و ثبت نام را انجام می‌دهند.

وی توضیح داد: در حال حاضر ثبت نام ۹۰ درصد کتاب‌های مقاطع مختلف آموزشی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: کتاب‌های دریافت شده وارد انبار آموزش و پرورش استان/ولایت شده و از آنجا بین مناطق و سپس مدارس/مکتب توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: تا اکنون ۹۵ درصد از کتاب‌های دوره ابتدایی، متوسطه دوم نظری، کارودانش و فنی و حرفه‌های را دریافت کرده و این کتاب‌ها از طریق مناطق بین مدارس توزیع شده است.

این مسئول افزود: دانش آموزان دوره متوسطه اول هم باید کتاب‌های خود را از کتابفروشی‌های معتبر و مجاز دریافت کنند.

وی با اشاره به وضعیت دانش آموزانی که موفق به ثبت نام الکترونیکی نشده اند، گفت: ۱۰ درصد دانش آموزان استان برای دریافت کتاب ثبت نام نکرده‌اند که شرایط قبولی و مردودی بخشی آنها مشخص نیست و حدود ۳۸ هزار دانش آموز هم چون اتباع خارجی هستند و کارت ملی ندارند نتوانسته اند در سامانه ثبت‌نام کنند.

مالمیر توضیح داد: رایزنی‌های لازم برای حل مشکل این دانش آموزان صورت گرفته و مطمئناً هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب سرکلاس حاضر نخواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت‌: استان البرز رتبه دوم کشوری را در بخش توزیع کتاب داشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته هیچ مشکلی در فرایند توزیع کتاب وجود ندارد.