هشدار حکومت به رسانه‌ها؛ کمره‌های درون را هدف قرار می‌دهیم

مرکز اطلاعات و رسانه‌های افغانستان با فرستادن مکتوبی به رسانه‌ها گفته است که از پرواز درآوردن کمره‌های درون بر حریم و اطراف قصر ریاست جمهور خودداری کنند.

در این مکتوب گفته شده است که هدف این کار ملاحظات امنیتی و جلوگیری از حملات دشمن است؛ چون این گونه کمره‌ها وسیلۀ آسان برای عکاسی و هدف قراردادن محلات محافظت‌شده می‌باشد و از ابزار احتمالی مورد استفادۀ “دشمن” است.

مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت هشدار داده است که اگر چنین کمره‌ها در حریم و اطراف ارگ دیده شود “پرسونل ریاست عمومی محافظت ریاست جمهوری با نظرداشت مسوولیت‌های وظیفوی شان، به سقوط کمره‌های متذکره اقدام خواهند نمود”.

ریاست امنیت ملی افغانستان نیز تایید کرده است که پیش از این طالبان با استفاده از درون نیروهای افغان را هدف قرار داده اند.

احمدضیا سراج، رییس کنونی امنیت ملی افغانستان حدود دو ماه پیش در ولسی جرگه گفت که این گونه‌ درون‌ها در بازارهای آزاد خرید و فروش می‌شوند و بیشتر برای تصویربرداری استفاده می‌شود.

آقای سراج گفت که برای نخستین‌بار داعش در سوریه و عراق از درون کار گرفتند و این تجربه میان گروه‌های تروریستی به اشتراک گذاشته می‌شود و طالبان از داعش الگو گرفتند.

سراج تاکید کرد که تلاش می‌شود از واردات درون‌های کوچک که خطرناک است، جلوگیری شود.