رونالدو برترین گلزن تاریخ فوتبال شد، پله تبریک گفت

پله، اسطوره برزیلی فوتبال جهان، شکسته شدن رکوردش توسط کریستیانو رونالدو را تبریک گفت. ستاره پرتغالی با هت‌تریک در دیدار مقابل کالیاری رکورد بیشترین گل زده در مسابقات رسمی را که متعلق به پله بود، شکست.

رونالدو در ۳۲ دقیقه ابتدایی بازی سه بار دروازه حریف را در رقابت‌های سری‌آ فوتبال ایتالیا باز کرد و به این ترتیب تعداد گل‌های خود در مسابقات رسمی را به ۷۷۰ رساند. پیش از این پله با ۷۶۷ گل، رکورددار گلزنی در بازی‌های رسمی بود.

پله در اینستاگرامش نوشت: “زندگی پروازی یک نفره است و هر کسی سفر خودش را طی می‌کند. تو عجب سفر زیبایی داشتی. فوق‌العاده ستایشت می‌کنم و همه می‌دانند که از تماشای بازی تو لذت می‌برم. شکسته شدن رکورد گلزنی من در بازی‌های رسمی را به تو تبریک می‌گویم.”

فدراسیون فوتبال جمهوری چک گزارش‌هایی منتشر کرده که طبق آن رکورددار گلزنی در بازی‌های رسمی، ژوزف بیکان، مهاجم سابق تیم‌های اتریش و چکسلواکی با ۸۲۱ گل است اما بنیاد آماری سند. ورزش. فوتبال (RSSSF) می‌گوید بیکان ۸۰۵ گل زده است چون ۲۷ گل او مربوط به حضور در تیم ذخیره‌های راپید وین و تیم‌های آماتور است که جزو گل‌های رسمی بین‌المللی محسوب نمی‌شوند. به این ترتیب با خارج کردن این گل‌ها، آمار بیکان به ۷۵۹ گل می‌‌رسد و او در جایگاهی پایین‌تر از رونالدو و پله قرار می‌گیرد.

“ستایش جاودانی و بدون شرط من از پله”

Cristiano Ronaldo celebrating

پس از بازی مقابل کالیاری، رونالدو در اینستاگرام توضیح داد که چرا فقط حالا است که این “رکورد” را به رسمیت می‌شناسد.

او نوشت: “در هفته‌های اخیر خبرهای زیادی منتشر شد که من را با عبور از رکورد ۷۵۷ گل پله، بهترین گلزن تاریخ می‌دانست. ضمن تشکر از این قضیه، وقتش رسیده که توضیح بدهم که چرا تا الان این رکورد را به رسمیت نمی‌شناختم.”

“من همیشه و بی‌قید و شرط آقای ادسون آرانتس دوناسیمنتو (پله) را می‌ستایم. در کنار این موضوع، احترام من به فوتبال در میانه قرن بیستم موجب شد که تعداد گل‌های رسمی او را ۷۶۷ در نظر بگیرم که ۹ گل پله برای تیم ایالت سائو پائولو و تیم ارتش برزیل در آن به عنوان گل‌های رسمی در نظر گرفته شده است. از آن زمان تاکنون دنیا تغییر کرده و همین طور هم فوتبال. اما این دلیل نمی‌شود که ما تاریخ را هر طور که دوست داریم، تغییر دهیم.”

“امروز که من به ۷۷۰ گل رسمی در دوران حرفه‌ایم رسیدم، روی صحبتم قبل از هرکسی با پله است. در دنیا بازیکنی وجود ندارد که بدون گوش دادن به داستان‌هایی در مورد بازی‌ها، گل‌ها و دستاوردهای پله بزرگ شده باشد و من هم در این زمینه استثنا نیستم.”

“به همین دلیل هم سرشار از لذت و غرورم که با عبور از رکورد پله در صدر جدول بهترین گلزنان تاریخ قرار گرفته‌ام. این موضوعی است که وقتی در مادیرا بچه بودم، حتی خوابش را هم نمی‌دیدم.”