شناسایی و دستگیری ۲۱ خواننده زیرزمینی و پلمب ۶ استودیوی غیرمجاز در بندرعباس

رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری ۲۱ خواننده زیر زمینی غیرمجاز و پلمب ۶ استودیو غیر مجاز در بندرعباس خبر داد.

به گزارش «نگاه نو» سرهنگ علی اصغر عبادی نیک در تشریح این خبر افزود: ماموران استان با انجام کار اطلاعاتی و رصد فضای، تعدادی که با هویت غیر مستعار به صورت زیر زمینی اقدام به فعالیت خوانندگی حرفه ای کرده و کلیپ هایی از ترانه های خود را با محتوا و مضمون های غیر اسلامی و بدون رعایت شئون اخلاقی و اجتماعی در سایت ها و شبکه های ماهواره ای معاند و فضای مجازی انتشار می دادند شناسایی کردند.

وی بیان داشت: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی و با تشکیل اکیپی به محل و مخفیگاه متهمان اعزام و در دو عملیات جداگانه تعداد ۲۱ نفر از خوانندگان زیر زمینی غیر مجاز که ۹ نفر از آن ها خانم بودند، را دستگیر کردند.

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان اذعان داشت: اغلب دستگیر شدگان اظهار ناآگاهی از ممنوعیت و غیر مجاز بودن موضوع دادشتند که در صورت اطلاع رسانی نشدن این گونه موضوع ها، شاهد افزایش و گسترش روز افزون این موضوع در استان خواهیم بود.

عبادی نیک یاد آورشد: این گونه اقدام های غیر مجاز به استناد مواد قانونی باعث اشاعه ضد فرهنگی و جریحه دار نمودن عفت عمومی می شود که در این راستا ۶ استودیو غیرمجاز متعلق به متهمان شناسایی و پلمب شد.

وی اظهار کرد: این نوع موسیقی با توجه به منشا شکل گیری، عناصر فعال در آن و منابع مالی، شخصیت گردانندگان، فرهنگ حاکم بر گروه ها و کارکرد آن ها در سطح جامعه آسیب های متعددی برای جوامع را در پی دارد و بدنبال آن پیامدهای منفی و گسترده دیگری را نیز به همراه خواهد داشت.

این مسئول بیان داشت: فعالان این بخش از موسیقی آهنگ های خود را مخفیانه تولید و عامدانه عبارت ها و عناوینی نامانوس در ریتم ها بکار می گیرند تا هیچ دولت و یا مرجع رسمی نتواند به این گونه آثار مجوز فعالیت و یا فروش را به صورت قانونی اعطا کند.

عبادی نیک عوامل مشترکی که منجر به پیدایش و گسترش موسیقی زیرزمینی در بیشتر نقاط کشور شده را پیشرفت فنی ابزارهای مورد نیاز، جاذبه های مجازی، نوع برخورد دستگاه های مسئول، الگو و سابقه ذهنی مخاطبان، شهرت طلبی و سود جویی عنوان کرد.

 

منبع: ایرنا