تاخیر ۵۷ درصد پروازهای فرودگاه مهرآباد در آذرماه

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

سازمان هواپیمایی کشوری از انجام ۶ هزار و ۲۹۵ پرواز داخلی ۱۵ شرکت هوایی در آذرماه امسال از طریق فرودگاه مهرآباد خبر داد که که بیش از ۵۷ درصد آن با تاخیر همراه بود.

تاخیر ۵۷ درصد پروازهای فرودگاه مهرآباد در آذرماه
به گزارش ایرنا، سازمان هواپیمایی کشور امروز عملکرد خطوط هوایی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در آذرماه را منتشر کرد.
بر پایه اطلاعات سامانه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، از ۶ هزار و ۲۹۵ پرواز فرودگاه مهرآباد در آذر ماه، ۳۶۰۰ پرواز با تاخیر و ۲ هزار و ۶۹۵ پرواز بموقع انجام شد.
بررسی آمارهای مربوط به تاخیر پروازهای ۱۵ شرکت هوایی از مهرآباد تهران نشان می دهد در این ماه ۷۲ درصد پروازهای شرکت هواپیمایی آتا ایر، ۵۰ درصد پروازهای شرکت هوایی آسمان و ۴۹ درصد هواپیمایی آتا با تاخیر همراه بود.
در این ماه ۴۷ درصد پروازهای هوایی شرکت کیش ایر، ۶۵ درصد پروازهای هوایی ایران ایر، ۶۴ درصد پروازهای نفت و ۵۹ درصد شرکت آسمان از مهرآباد تاخیر داشت.
در آذر ماه شرکت هواپیمایی آسمان با ۱۰۲۸ مورد بیشترین پرواز را در مسیرهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد انجام داد که ۴۲۱ پرواز آن بموقع و ۶۰۷ پرواز با تاخیر صورت گرفت.
همچنین در این ماه تعداد پروازهای هوایی شرکت هواپیمای ماهان از فرودگاه مهرآباد ۶۸۱ مورد بود که ۳۸۱ پرواز آن بموقع و ۳۰۰ پرواز آن با تاخیر انجام شد.
در مدت یاد شده شرکت هوایی آتا ایر موفق شد ۶۲۶ پرواز از مهرآباد داشته باشد که ۱۷۸مورد آن بموقع و ۴۴۸ مورد آن با تاخیر بود.
شرکت هوایی ایران ایر نیز در این ماه ۷۵۹ پرواز انجام داد که ۲۶۶ پرواز آن بموقع و ۴۹۳ مورد آن با تاخیر همراه شد.
بر اساس این گزارش، در آذرماه امسال شرکت هوایی زاگرس ایر در مجموع ۶۳۱ پرواز را از طریق مهرآباد انجام داد که ۲۹۰ مورد آن بموقع و ۳۴۱ مورد آن با تاخیر بود.
شرکت هوایی کاسپین در این ماه ۴۷۰ پرواز از مهرآباد داشت که ۲۲۱ مورد آن بموقع و ۲۴۹ پرواز آن با تاخیر انجام شد.
شرکت هوایی کیش ایر در این ماه در مجموع ۴۲۳ پرواز از مهرآباد انجام داد که ۱۷۵ مورد آن بموقع و ۲۴۸ مورد آن با تاخیر بود.
در این ماه شرکت هوایی قشم ایر نیز در مجموع ۴۲۰ پرواز از طریق مهرآباد انجام داد که ۱۷۲ مورد آن بموقع و ۲۴۸ پرواز آن با تاخیر به مقاصد خود پرواز کردند.
هواپیمایی تابان نیز در این ماه ۴۰۰ پرواز از مهرآباد انجام داد که ۱۷۰ مورد آن بموقع و ۲۳۰پرواز آن با تاخیر بود.
شرکت هوایی ایران ایرتور در این ماه ۲۹۹ پرواز داشت که ۱۵۵ مورد آن بموقع صورت گرفت و ۱۴۴ مورد آن با تاخیر انجام شد.
در آذرماه امسال شرکت هوایی نفت ۱۴۹ پرواز از مهرآباد انجام داد که ۵۴ مورد آن بموقع و ۹۵ پرواز آن با تاخیر بود و شرکت هوایی معراج نیز در این ماه از مهرآباد ۷۵ پرواز انجام داد که ۳۷ مورد آن بموقع و ۳۸ پرواز آن مهرآباد را با تاخیر ترک کرد.
در این ماه شرکت جدید هوایی سپهران، در مجموع ۱۸۱ پرواز از مهرآباد انجام داد که ۸۵ مورد آن بموقع و ۹۶ پرواز آن با تاخیر انجام شد.
در آذر ماه از مجموع ۱۴۶ پرواز شرکت هوایی ساها در فرودگاه مهرآباد، ۸۴ پرواز بموقع و ۶۲ پرواز با تاخیر همراه بود.
در این ماه شرکت هوایی پویا در مجموع توانست از فرودگاه مهرآباد هفت پرواز داخلی داشته باشد که ۶ پرواز آن بموقع صورت گرفت و یک مورد با تاخیر فرودگاه مهرآباد را ترک کرد.