انفجار گاز در اسلامشهر موجب آسیب به۱۸۵ واحد شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر ضمن تشریح جزئیات انفجار گاز اسلامشهر گفت: در این حادثه به ۱۸۵ واحد آسیب وارد شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر ضمن تشریح جزئیات انفجار گاز اسلامشهر گفت: در این حادثه به ۱۸۵ واحد آسیب وارد شده است.
یوسف منطقی، در خصوص انفجار مهیب گاز که روز گذشته در شهرک امام حسین(ع) اسلامشهر رخ داده بود، اظهار داشت: خسارت های وارد شده در جریان انفجار گاز بسیار زیاد است.
وی افزود: تاکنون نزدیک ۱۸۵ واحد آسیب دیده است و هنوز هم بررسی ها ادامه داشته و احتمال افزایش تعداد واحدهای آسیب دیده وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر افزود: روز گذشته دادستان اسلامشهر در منطقه انفجار گاز حاضر شده و از پرداخت خسارت های واحد های آسیب دیده خبر داد و این اقدام به آرامش مردمی که واحدهای آن ها دچار خسارت شده بود، انجامید.

منطقی افزود: پس از اصابت بیل مکانیکی به لوله گاز، حدود ۲۰ دقیقه، که گاز خام در حال فوران بوده است و در این مدت مردم اوضاع را مدیریت کرده بودند و چند کاسب محل و مصالح فروش در این مدت مردم را از خانه های خود به بیرون کشیدند وگرنه تعداد مصدومان و تلفات قطعا بیشتر از این تعداد فعلی می شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری اسلامشهر گفت: پس از ۲۰ دقیقه و وقوع انفجار بر اثر اتصالات برق، با آتش نشانی تماس حاصل شده است و ایستگاه «میان آباد» آتش نشانی اسلامشهر در حدود ۳ دقیقه حود را به محل حادثه رسانده است و پس از حضور آتش نشانان و مشاهده حجم بالای حریق، درخواست نیروی کمکی از مرکز شده، که نیروی کمکی نیز در مدت ۴ دقیقه خود را به محل رسانده است.

وی افزود: اگر همان ابتدا و قبل از وقوع انفجار با آتش نشانی تماس حاصل می شد، بهتر می توانستیم، حادثه را مدیریت کنیم، در واقع زمان انفجار تا حضور آتش نشانان ۳ دقیقه بوده است و مردم در ۲۰ دقیقه قبل از انفجار اقدام به فرار می کردند و کسی تماسی با آتش نشانی نگرفته بود، البته اگر انفجار همان دقایق اول و قبل از فرار مردم رخ می داد، میزان مصدومان به بالای ۱۰۰ نفر می رسید، چرا که تنها در ۲ منزلی که به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است، بالای ۲۰ نفر سکونت داشتند.

منطقی گفت: تمام شیشه های واحدهای مسکونی در کوچه پشتی و روبرویی فرو ریخته است و تلویزیون در طبقه سوم کوچه دوم بر اثر حرارت ذوب شده بود و کسی امکان نزدیک شدن از ۵۰ متری را نداشته و آتش نشانان با ایجاد یک دیوار حائل با آب نزدیک رفته و از ۲۰ متری اقدام به اطفا می کردند.