اعتراض حق مردم است

حسين احمدي نياز

قانون اساسی ایران تصریحا اعتراض را حق مردم می داند اما متاسفانه مسولان در این سی و چند سال به این حق طبیعی مردم توجه نکرده اند. در حال حاضر که شهروندان از دست گرانی ،تورم و ناهنجاری های اجتماعی و فساد اقتصادی گسترده به ستوه آمده اند، اساسا جامعه‌ی ایرانی دچار یک سرمایه داری لجام گسیخته شده که نابرابری و تبعیض ، فقر و بی تفاوتی از شاخصه های آن است .مسولان دیرهنگام به خواست مردم رسیده اند.

❎ شوربختانه فاصله زیادی بین مردم و مسولان وجود دارد و این دیوار بلند مانع از استماع حق شکایت مردم شده است .در حال حاضر مسولان از لزوم این استماع می گویند اما متاسفانه ساز و کار مناسبی برای آن تعریف نشده است .مثلا روز گذشته ریس ستاد دیه کشور اعلام کرد یک شهروند به علت نداشتن هزینه ی کفن و دفن فوت همسرش ،سفته صادر کرده و به خاطر عدم توان پرداخت آن به زندان افتاده است .آیا این وضعیت شایسته ی ایران و ایرانی است که شهروندان چنین شرمسار می شوند؟ این خبر را نه از خارج اعلام کرده بودند و نه توطئه ی دشمنان بوده است بلکه خبر رسمی ریس ستاد دیه کشور بوده است که در خبرگزاری ها منتشر شده است.

❎ واقعیت مسله این است که مردم سخت در تنگنا قرار گرفته اند و مسولین ما از آنان فاصله ی زیادی دارند . داشتن شفافیت و صداقت در عمل از خواست های اصلی شهروندان در همه ی زمینه هاست ،هنوز فساد های مالی و اختلاس تداوم دارد و برخورد با آنها مطلوب مردم نبوده است ،اصول قانون اساسی را حق مردم باید بدانیم و باید در راه ارایه خدمات و حذف مشکلات و ایجاد معیشت مناسب برای مردم گام های عمی برداشت.

❎ شادزیستن و قشنگی زندگی را باید حق مردم دانست و آنان ولی نعمت واقعی هستند فلذا باید صبور بود و احازه دهید تا صدای مردم شنیده شود.

حسین احمدی نیاز

????حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری