تصاویر | خانه‌ای روستایی با روف‌گاردن چهارفصل، زیباتر از پنت‌هاوس

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-03-11 07:50:40Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

این طرح مفهومی مسکونی قرار است در روستای کوچکی در آلمان اجرا شود. این طرح شامل باغی از سبزی‌های متنوع به شکل روف‌گاردن است و استفاده گسترده از چوب، فضای گرمی را بر ساکنان فراهم آورده است.

نگاه نو– استودیو معماری «پندا» (Penda) در اتریش به طرح مفهومی جدیدی رسیده است که شامل نوعی روف‌گاردن برای زندگی در سطح جدیدی از پایداری می‌شود.

طرح این ساختمان به نام «یین و ینگ» (Yin & Yang) شناخته می‌شود و به خانواده‌ای که در آن زندگی می‌کنند، کمک می‌کند تا غذای خود را به‌راحتی تأمین کنند. قرار است این طرح در زمینی نزدیک به شهر «کاسل» (Kassel) آلمان اجرا شود.

بنا به اعلام پندا، این ساختمان برای خانواده کوچکی طراحی‌شده است که می‌خواهند دور از شهرهای شلوغ و به شکل خودکفا و مستقل زندگی کنند. در این طرح، سیستم باغ خاصی طراحی شده است که در طول سال، گیاهان را در فضایی باز رشد می‌دهد و در زمستان هم می‌تواند تبدیل به گلخانه شود.

ساکنان این بنا می‌توانند هم مستقیما از بیرون خانه و همین‌طور از طبقه دوم ساختمان، به باغ دسترسی داشته باشند.

با توجه به طراحی شیب‌دار بام این ساختمان، آب مازاد مصرف این باغ می‌تواند ذخیره شده و در فصل‌های خشک‌تر مورداستفاده واقع شود. در این باغ، گیاهان و سبزی‌های مصرفی و قابل‌خوردن پرورش داده می‌شوند.

این خانه ۷۵ مترمربع مساحت دارد و روی ساختاری چوبی بر پا خواهد شد. پنجره‌های شیشه‌ای آن از زمین تا سقف امتداد خواهند داشت.


نمای بیرون هم مانند داخل ساختمان، چوبی خواهد بود که در ترکیب با روف‌گاردن، منظر بسیار زیبایی را تشکیل خواهد داد.

این خانه می‌تواند ۲ تا ۳ اتاق‌خواب، یک سرویس بهداشتی مرکزی، دفتر کار در منزل، آشپزخانه اوپن، ناهارخوری و فضای نشیمن در طبقه دوم با قابلیت ارتباط با روف‌گاردن داشته باشد. همچنین گاراژ آن می‌تواند یک دستگاه خودرو را در خود جا دهد.

طراحی این خانه در مرحله برآورد قیمت است و قرار است اجرای آن در طول چند ماه آینده آغاز شود.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ‌تر، آن‌ها را در پنجره‌ای دیگر باز کنید یا روی ابزارخود ذخیره کنید.