گزارش کامل مولر برای ترامپ مخرب است

 نگاه نو-  روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: گزارش نهایی «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا بیشتر از خلاصه ای که انتشار یافته، برای دونالد ترامپ مخرب است.
برخی اعضای تیم مولر گفته اند خلاصه ای که «ویلیام بار» داستان کل آمریکا از این گزارش منتشر کرد نتایج تحقیقات تیم مولر را به اندازه کافی نشان نداد.
آنها گفتند یافته های این تیم برای رئیس جمهوری آمریکا مخرب تر از آن چیزی است که دادستان کل منتشر کرد.
نیویورک تایمز به نقل از مقام های دولت آمریکا و افراد آگاه از روند این پرونده نوشت که اعضای تیم مولر نگران هستند خلاصه ای که «بار» درباره گزارش مولر منتشر کرد دیدگاه های مردم آمریکا را به نفع ترامپ تقویت کرده باشد، آنهم پیش از آنکه گزارش مولر انتشار عمومی پیدا کند.
گزارش ها حاکی است که تیم مولر خلاصه هایی از تحقیقات خود را آماده کرده بودند و برخی از آنها بر این باورند که «بار» باید اطلاعات بیشتری از این خلاصه ها ارائه می کرد. اما دو مقام دولتی به نیویورک تایمز گفتند: وزارت دادگستری به این نتیجه رسیده بود که این خلاصه ها حاوی اطلاعات حساسی بود.
منابعی که نیویورک تایمز با آنها مصاحبه کرده است، نگفتند که چرا گزارش کامل مولر بیش از خلاصه «بار» برای ترامپ مخرب است. همچنین مشخص نیست که چند نفر از ۱۹ وکیل و ۴۰ مامور اف.بی.آی که با مولر همکاری داشتند، چنین دیدگاهی دارند.
مولر به تازگی گزارش ۲۲ ماهه خود درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها را تکمیل و به وزارت دادگستری ارائه کرد.
گفته می شود این گزارش بیش از سیصد صفحه دارد اما دادستان کل آمریکا تنها خلاصه ای چهار صفحه ای از آن منتشر کرد.