رونق فروش کتاب در دوره کرونا

به نقل از دنیای اقتصاد یک فروشگاه اینترنتی در ایران، طی ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار نسخه کتاب فروخت؛

کتابخوانی در یک‌سال گذشته با رشد قابل‌توجهی روبه‌رو بوده است. این اتفاق حتی در ایران نیز افتاده و مردم به‌شدت به کتاب روی‌خوش نشان می‌دهند. مدیر روابط‌عمومی دیجی‌کالا در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اعلام کرد که در یکشنبه ۱۵ فروردین فقط در طول یک روز این فروشگاه اینترنتی ۵۰۰ هزار جلد کتاب فروخته و اقبال مردم به این کالای فرهنگی در یک‌سال گذشته بسیار قابل‌توجه بوده است.

امیرحسین موسوی می‌گوید این میزان فروش کتاب در مدت ۲۴ ساعت در دنیا یک اتفاق کم سابقه است. به گفته وی از ابتدای سال جدید بیش از ۳ میلیون نسخه کتاب توسط این فروشگاه به فروش رفته است. آمارهایی که برخی دیگر از دست‌اندرکاران بازار کتاب هم اعلام کردند بسیار خیره‌کننده است.

فروش کتاب الکترونیک در آمریکا نسبت به سال‌های گذشته چنان افزایش داشته که بسیاری از سایت‌های فروش این کتاب‌ها بازار این نوع کتاب‌ها را به کیک داغ تشبیه کردند که طی مدت کمی از تولید در بازار به فروش رفته است.

در فرانسه ۵۲ درصد مردم خواستار بازبودن کتاب‌فروشی‌ها در دوران قرنطینه هستند. در انگلیس نیز بسیاری از ناشران و بنیادهای ادبی با راه‌‌اندازی کمپینی اعلام کردند که حاضرند از بازگشایی کتاب‌فروشی‌ها در ماه آوریل که به دلیل خیز مجدد کرونا تعطیل شده‌اند، حمایت کنند