از شایعه دوپینگ تا تمرین پشت دروازه و گل جنجالی پایان سکوت ۶ ماهه روح الله باقری!

مهاجم استقلال بالاخره سکوت طولانی مدت خود را شکست و حاضر شد در مورد 6 ماه نیمکت نشینی‌اش در این باشگاه صحبت کند.

روح الله باقری یکی از بهترین بازیکنان استقلال در نیم فصل اول بود که با شروع نیم فصل دوم حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. نیمکت نشینی که باعث شد حتی شایعاتی در مورد دوپینگ کردنش هم به راه بیفتد. او در بازی شب گذشته با صنعت بالاخره فرصت بازی کردن پیدا کرد و موفق شد گل هم بزند اما این گل به نادرست از سوی داور مردود اعلام شد. باقری در گفت و گو با ورزش سه به سکوت ۶ ماهه خود پایان داد و صحبت های جنجالی به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید:

 

واقعا چه اتفاقی افتاد که در نیم فصل دوم حتی یک دقیقه هم بازی نکردی؟ 

خودم هم نمی دانم. نه تتها برای من بلکه برای همه این موضوع سوال است و کسی جواب آن را نمی داند.

ولی در آن زمان خیلی ها می گفتند شفر اعتقاد دارد تو خوب تمرین نمی کنی و این دلیل اصلی نیمکت نشینی ات است؟ 

این بحث کمی طولانی است،  وقتی نیم فصل مصدوم شدم با تیم به ترکیه نرفتم. زمانی که از مصدومیت برگشتم جداگانه تمرین می کردم تا زمانی که تیم از ترکیه برگشت آماده باشم. یک هفته بعد از بازگشت تیم تمرینات گروهی را شروع کردم. از نظر بدنی و از نظر انگیزه به خاطر اینکه که کلی بازیکن جدید آماده بودند خیلی شرایط خوبی داشتم و سرحال بودم.  درست با شروع بازی ها و زمانی که تمرینات جدی تر شد پشت دروازه بودم و حتی به تمرین گروهی هم راهم نمی دادند. کاری ندارم می گفتند خوب تمرین نمی کنم، اصلا من بد تمرین می کرم ولی چطور باید خودم را نشان می دادم؟ نمی گذاشتند با تیم تمرین کنم، یکی بگوید چطور باید خودم را نشان می دادم؟ حتی در فوتبال درون تیمی راهم نمی دادند و پشت دروازه تمرین می کردم. هنوز هم که هنوزه حرفی نمی زنم و همه چیز گذشت ولی من باید این را به هواداران می گفتم که دلیل بازی نکردن من بد تمرین کردن نبود.

شاید همین نیمکت نشینی های ادامه دار باعث شد که شایعه ای در مورد دوپینگ تو به راه بیفتد.  

 

اگر من می خواستم ته این قضیه را در بیاورم به یک جای دیگر ختم می شد که من کلا بی خیال شدم. این شایعات به خاطر بازی نکردن پیش آمد ولی تست هیچ بازیکنی در این فصل اصلا مثبت در نیامده بود ضمن اینکه من اصلا تست نداده بودم. می دانم این قضیه از کجا آب می خورد اما ترجیح دادم دیگر حرفی نزنم و حاشیه سازان را به خدا واگذار کردم.

 

در این بین گفته شد تو انتظار داشتی حداقل یک دقیقه بازی کنی تا همه متوجه بشوند که دوپینگی نیستی. این درست است؟ 

 

دقیقا، آنقدر تحت فشار بودم به جایی رسیدم گفتم یک دقیقه بازی کنم که حداقل مردم بفهمند من دوپینگ نکرده ام. من از کادرفنی گله ای ندارم، یک مربی خوشش می آید یه مربی خوشش نمی آید، روح الله امروز هست و فردا نیست ولی من انتظار داشتم  به حرمت اینکه زحمت کشیدم و برای استقلال عرق ریختم یک دقیقه بازی ام می دادند یا حتی من را در لیست می آوردند تا این حاشیه ها تمام می شد. از نظر فوتبال سرمربی می داند چه کسی بازی کند ولی من فقط انتظار داشتم فشار را از رویم بردارند.

اما با آمدن فرهاد مجیدی شرایط برای تو تغییر کرده است.

 

آقا فرهاد خودش برندی است برای باشگاه و خودش وقتی با ما صحبت می کند قوت قبلی است. با آمدن آقا فرهاد ایشان به من گفت جدی تمرین کن که می خواهیم بازی ات بدهیم و خدا را شکر همین هم شد.

این درست است به بازیکنان گفته بودی که اگر ۱۰ دقیقه هم بازی کنی گل می زنی؟ 

واقعا طوری شده بود که تشنه بازی کردن بودم و دلم تنگ شده بود و دست آقا فرهاد درد نکند. ۶ ماه دور بودم ولی تمرکزم را گذاشتم، مطمئن بودم می توانم گل بزنم، فکر همه جا را کرده بودم جز اینکه داور گل سالمم را مردود کند.

از اینکه گلت را داور مردود اعلام کرد چه حسی داشتی؟ 

من تعجب کردم. من فکر می کردم گل بر می گردد ولی داور سمت کمک هاش رفت و تصمیم کمک خود را تایید کرد. وقتی رفتیم سمت داور گفتیم باشد یکی گفته اوت ولی یک داور کنارش است که به صحنه نزدیک تر است. چطور می شود داور پشت دروازه صحنه را اوت اعلام نکرده ولی کمک داور دست به چنین اقدامی می زند؟  من خودم فکر می کردم داور گل را به ما می دهد ولی مثل اینکه آسمان شهر ما خدا نداره.

قبول داری تو یکی از بدشانس ترین بازیکنان لیگ ایران هستی؟ 

 

به خدا قسم وقتی این اتفاق افتاد از ناراحتی نمی دانستم چه کار کنم. خودم حس گلزنی داشتم ولی وقتی این اتفاق افتاد نمی دانستم چه کار باید بکنم. یک نیم فصل بیرون باشی و گل بزنی و بعد داور آن را مردود اعلام کند. از همه مهمتر اینکه میلیون ها هوادار عاشق استقلال ناراحت شدند و این از همه چیز دردناک تر است.

 

دوست داری فصل بعد هم در استقلال بمانی؟ 

من ۲ سال دیگر قرارداد دارم و اگر کل فصل هم بیرون می نشستم تصمیمی برای جدایی نداشتم. بعد از دو بازی انشاالله در این باره تصمیم می گیرم.