آیا شورای نگهبان پاسخ می دهد؟ خیر

✍? عباس_عبدی

نگاه نو-  تصمیم شورای نگهبان در باره لوایح مربوط به FATF به لحاظ سوابق عملکردی این شورا و نحوه استنباطی که از شرع و قانون دارند کاملا قابل پیش بینی بود.

این رفتار و نگاه در جریان رد حضور آقای سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد به اوج خود رسید. در همان زمان در نقد رفتارشان با این عضو شورای شهر نوشتم:”اگر براساس قاعده نفی سبیل چنین نظر عجیبی ارایه شده آن هم برای عضویت یک نفر در یک شورای چند نفری که صدر و ذیل آن مشمول اتخاذ تصمیمات اساسی نیست و آخر سر هم فرماندار در باره تصمیمات آنان نظر می‌دهد. پس شما چطور برجام را که کل سیاست‌های کشور را در برمی‌گرفت، تأیید کردید؟!! حتی یادتان هست که چگونه واقعیت ماجرا را دور زدید؟”

متاسفانه هیچ کس از آقایان شورای نگهبان به این پرسش عادی پاسخ ندادند. حالا وقت ان است که دوباره همین پرسش را در مورد FATF می پرسم. مقایسه این لایحه با برجام از حیث ایرادهایی که به ان گرفته شده است نشان می دهد که بر اساس نگاه آقایان برجام دهها!! (بدون اغراق) برابر بیشتر از لوایح FATF مخالف قانون اساسی و شرع است پس چرا برجام را تایید کردند و این را رد؟

بعلاوه چرا اظهار نظر خود را بیش از ۲۰ روز معطل کردند حتی از موعد مقرر قانونی گذشتند و در واقع وقت را از دست دادند تا امروز خاص رد آن را اعلام کنند؟ هر چه بخواهیم خوش بین باشیم که این شورا سیاسی کار نیست متاسفانه رفتارهایش آشکارتر از ان است که اجازه دهد تا این حد خوشبین باشیم./ آینده