عضو کنگره امریکا: دولت جو بایدن از نیروهای دموکراتیک در افغانستان حمایت کند

آدام کینزینگر، عضو کنگره ایالات متحده امریکا خواهان حمایت کشورش از نیروهای دموکراتیک در افغانستان شد.

او با انتشار بیانیه‌ای در توییتر خود گفته است «من از دولت بایدن می‌خواهم که فورا طالبان را رد کند و از نیروهای دموکراتیک در افغانستان حمایت کند.»

آقای کینزینگر می‌گوید جو بایدن، رئیس جمهور امریکا اراده جنگیدن را برای همیشه از دست داده است، اما هنوز کسانی در افغانستان هستند که حاضرند برای آینده کشور خود بمیرند.

این عضو کنگره امریکا هیچ نامی از کسانی که مخاطب او بوده، نبرده است.

اما جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود از پیام آقای کینزینگر استقبال کرده و آن را حمایت از این جبهه دانسته است.

علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی در توییتر خود گفته است که نیروهای ضد طالبان این جبهه آخرین نیروهای دموکراتیک باقی مانده در داخل افغانستان هستند که برای آزادی مردم خود و علیه تروریسم بین‌المللی می‌جنگند.

او گفته است مبارزه نیروهای جبهه مقاومت ملی برای انسانیت و آزادی است، اما افسوس که ‌بسیاری این را درک نکرده‌اند.

آقای کینزینگر گزارش‌ها از مذاکرات مقامات امریکا با طالبان را “دردسر ساز و مایوس‌کننده” خوانده است.

او با یادآوری اینکه سال گذشته دولت بایدن به تعهد دوران ترامپ مبنی بر خروج عجولانه نیروهای امریکایی از فغانستان عمل کرد، گفته است هرج و مرج در کابل نه تنها به قیمت جان ۱۳ امریکایی و صدها غیرنظامی افغان تمام شد، بلکه چندین دهه توسعه در سراسر افغانستان را معکوس کرد.

به گفته وی، در حالیکه حالا ثبات افغانستان کاملا از بین رفته است، ایالات متحده متحدانی دارد که می‌خواهند یونیفورم به تن کنند و بجنگند.

آقای کینزینگر می‌گوید «اکنون می‌دانیم که افغانستان بار دیگر به پناهگاه امن و محل جذب تروریست‌ها شده است. ما همچنین شاهد چیزی هستیم که بسیاری از ما همیشه از آن ترسیده‌ایم؛ اینکه طالبان هرگز قصدی برای تضمین حمایت از حقوق زنان در افغانستان نداشتند.»

او قاطعانه خواهان حمایت و دفاع دولت امریکا از حقوق بشر در افغانستان نیز شده است.