شعر مولوی، الهام‌بخش کمک مسیحیان به گرسنه‌گان افغانستان شد

لیان کلیلند، مسوول ارتباطات دفتر کمک مسیحیان (Christian Aid) گفته است، مسیحیان بریتانیا در فراخوان جمع‌آوری کمک به گرسنه‌گان افغانستان با دولت آن کشور همسو شده‌اند.

کلیلند گفته است که در شش ماه گذشته پشت میز کارش همواره نگران افغانستان بوده است.

او افزوده است که در افغانستان یک میلیون کودک در معرض خطر گرسنه‌گی قرار دارند و ۹۵ درصد از جمعیت غذای کافی ندارند و این برایش نگران‌کننده است.

کلیلند با یادآوری مصرع یک بیت از شعر مولوی که گفته است، «هرجا ویرانه بود، آن‌جا امید به گنج هست»، افزوده است که ما این گنجینه‌ها را مکررا در (Christian Aid) پیدا می‌کنیم.

او با بیان جملات عاطفی چون «هر هدیه‌ای، صرف نظر از اندازه، زنده‌گی را تغییر می‌دهد. محصولات دوباره کاشته می‌شوند و در حوضچه‌های آب شیرین ایجاد می‌شوند»، از شهروندان بریتانیا خواسته است به کمک فوری مردم افغانستان بشتابند.

کلیلند گفته است، افغانستان کشوری در ویرانه است. به گفته او، خانواده‌ها فرزندان‌شان را برای خرید غذا می‌فروشند، کودکان پابرهنه در برف گرسنه‌گی می‌کشند، مادران باردار نوزادانی به دنیا می‌آورند که ممکن است زنده نمانند و این بدترین بحران انسانی در جهان است.

مسوول ارتباطات دفتر (Christian Aid) تصریح کرده که این نهاد معتقد است، فقر ظلم علیه بشریت است.

او تأکید ورزیده است: «ما معتقدیم که در خرابه‌های افغانستان، امید به گنج است و ما معتقدیم که با هم می‌توانیم امید را به ناامیدان بازگردانیم.»

گفتنی است که پس از روبه‌روشدن افغانستان با بحران بشری، مسیحیان در شماری از نقاط جهان از طریق نهادهای خیریه به کمک نیازمندان شتافته‌اند.