نظامی پیشین امریکا: مقام‌های ارشد نظامی باید در صورت عدم اصلاح برنامه خروج استعفا می‌کردند

یک نظامی بازنشسته امریکایی در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» امریکا گفته است که مقام‌های ارشد نظامی و مشاوران نظامی رییس جمهور بایدن، با پیش‌بینی فروپاشی زودهنگام نظام در افغانستان، در صورت «عدم اصلاح برنامه خروج نظامی»، باید استعفا می‌کردند.

اندرو میلبرن، دگروال بازنشسته نیروهای دریایی ارتش امریکا باور دارد، وقتی رییس جمهور بایدن، به‌عنوان فرمانده کل قوا از اصلاح برنامه خروج نظامی از افغانستان خودداری کرد، مقام‌های ارشد نظامی اداره او باید استعفا می‌کردند.

از دید او، لوید آستین، وزیر دفاع، جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش، و جنرال کنت مک کنزی، رییس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا، وقتی عقیده داشتند که خروج زودهنگام از افغانستان فاجعه‌بار است، باید در برابر تصمیم رییس جمهور  بایدن، ایستاده‌گی می‌کردند.

این نظامی پیشین با انتقاد از نحوه خروج نظامیان امریکایی از افغانستان افزود، وزیر دفاع، رییس ستاد مشترک ارتش و رییس ستاد فرماندهی مرکزی

 برای «ارسال پیام قدرتمند به رییس جمهور بایدن»، باید  پیشنهاد استعفا خود را ارایه می‌کردند.

 اندرو میلبرن افزود، حتا اگر فروپاشی نظام در افغانستان بعید به نظر می‌رسید، تیم نظامی رییس جمهور بایدن، باید برای تسلط فوری طالبان برنامه‌ریزی می‌کردند.

این در حالی است که خروج زودهنگام نظامیان امریکایی از افغانستان و به دنبال آن سقوط نظام و گیرماندن هزاران شهروند امریکایی در این کشور، انتقادهای گسترده‌ای را به دنبال داشته است.