نظامیان پیشین: شایعه پیوستن به داعش توطئه‌ای برای کشتن ما است

نظامیان حکومت پیشین افغانستان با ارسال نامه‌ سرگشاده به رسانه‌ها، پیوستن‌شان به گروه داعش را رد کرده‌اند و آن ‌را توطئه‌ای برای ترورشان خوانده‌اند.

افسران و کارمندان پیشین ریاست عمومی امنیت ملی در نامه‌‌شان گفته‌اند که در کنار مواجهه با وضعیت بد اقتصادی، از سوی نیروهای طالبان ردیابی و کشته می‌شوند.

این کارمندان از سازمان‌های مبارزه علیه تروریسم جهانی، سازمان‌های حقوق بشری و دیگر سازمان‌های بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که حساب‌شان را با حکومت سرپرست طالبان یک‌طرفه کنند، زیرا در غیر آن، کشتار جمعی و جنایت فجیع در برابر این نیروها انجام خواهد شد.

هم‌چنان کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی ادعای پیوستن نظامیان پیشین به گروه داعش را دروغ خوانده‌اند و آن را بخشی از «پلان خصمانه دشمن» برای از بین بردن‌ این افراد دانسته‌اند.

این کارمندان در بخشی از این نامه گفته‌اند که خواهان افغانستان باثبات هستند، اما هشدار داده‌اند که اگر به خواست و حقوق بشری‌شان از سوی جامعه جهانی و طالبان توجه نشود، برای زنده‌مان به هرکاری دست خواهند زد.

به گفته آنان، در یک چنین شرایطی، «خطرات و مسایل غیرقابل پیش‌بینی» اتفاق خواهد افتاد.

پیش از این خبرهایی از پیوستن نظامیان پیشین به گروه داعش در رسانه‌های خارجی نشر شده بود.

حکومت سرپرست طالبان هرچند قضیه پیوستن نظامیان پیشین به گروه داعش را رد کرده‌اند، اما تاکنون در مورد این خواست و نگرانی نظامیان پیشین چیزی نگفته‌اند.

طالبان به محض تسلط بر کشور، بارها گفتند که عفو عمومی اعلام کرده‌اند و با نظامیان پیشین کاری ندارد.

با این حال در جریان روزهای اخیر، مواردی از ترور نظامیان پیشین در کابل و سایر ولایت‌ها گزارش شده که نگرانی‌های زیادی به همراه داشته است.

گفتنی است که بیش‌تر نظامیان، به‌ویژه کارمندان ریاست امنیت ملی در روزهای اخیر، همه تصاویر مربوط به این نیروها را به دلیل تهدیدها موجود، از صفحات انترنتی حذف کرده‌اند.