جدا سازی صنف‌های درسی دختران و پسران در دانشگاه‌ها

عبدالباقی حقانی که به تازگی همچون سرپرست وزارت تحصیلات عالی از سوی طالبان گماشته شده است، امروز در یک گردهمایی گفت که دختران نیز در نظام آینده حق آموزش را دارند؛ اما پس از این نمی‌توانند به گونه مشترک با پسران در یک صنف درس بخوانند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی در یک نشست با کارمندان و استادان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی گفت در نظام آینده دختران و پسران در صنف‌های جداگانه درس خواهند خواند.

حقانی گفت: «در نظام آینده دختران حق تحصیل را دارند، اما پس از این نمی‌توانند به گونه مشترک با پسران در یک اتاق درس بخوانند»

وی افزود که وزارت تحصیلات عالی برای دختران دانشجو زمینه مصون را فراهم خواهند کرد.

آقای حقانی میگوید: نصاب تحصیلی معیاری اسلامی خواهند ساخت که با دنیا رقابت کند.

از سویی هم اتحادیه دانشگاه‌های خصوصی بسیاری از قوانین بر دانشگاه‌های خصوصی را تحمیلی می‌دانند و تأکید می‌کنند که در نظام آینده باید به مشکلات دانشگاه‌های خصوصی رسیده‌گی شود.

طارق کما، عضو اتحادیه دانشگاه‌های خصوصی، گفت: «مشکل بزرگ این قوانین است که و خواست ما از مسئولین وزارت این است که به زودترین فرصت این قوانین را از نو بنویسند.»

از سویی هم، وزیر اسبق تحصیلات عالی می‌گوید که طالبان اطمینان داده اند که دستاوردهای دو دهه پسین در این نهاد را حفظ و دوام خواهند داد

سرپرست وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی می‌گوید که دانشگاه‌های دولتی و خصوصی به زودی بازگشایی خواهند شد و اطمینان می‌دهد که معاش استادان و کارمندان این وزارت پرداخت می‌شود.