طالبان: مراکزی برای مبارزه با کرونا ایجاد کردیم

سخنگوی طالبان اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا در مناطق تحت حاکمیت این گروه، مرکز مبارزه با این بیماری ایجاد کرده

نگاه نو_ «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان همزمان با افزایش شیوع کرونا در افغانستان در بیانیه‌ای اظهارداشت که برای مبارزه با این بیماری در مناطق تحت حمایت طالبان تدابیری اتخاذ کرده است.

در بیانیه طالبان آمده است که «مرکز جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید-19، ایجاد شده است».

این گروه خاطرنشان کرد که کمیسیون بهداشت طالبان برای اطلاع رسانی درباره کرونا چندین مرکز بهداشتی را در ولایت های تخار، قندوز، سمنگان و جوزجان ایجاد کرده است که مسئولیت آگاهی رسانی به شهروندان را به عهده دارند.

این بیانیه افزود: این مراکز بطور رایگان ماسک و دیگر اقلام بهداشتی را توزیع می‌کند.

طالبان از شهروندان افغانستان خواسته است تا در مناطق تحت حاکمیت این گروه برای مبارزه با کرونا از سهل انگاری خودداری کنند.

دولت افغانستان نیز ضمن درخواست کمک از جامعه جهانی، شهرهای کابل و هرات را قرنطینه اعلام کرده است.

روزنامه «نیویورک تایمز» چاپ آمریکا درباره بیماری کرونا در افغانستان نوشت که ویروس در حالی در افغانستان شیوع پیدا می‌کند که این کشور علاوه بر جنگ، درگیر بحران سیاسی است و افغانستان فقیر با سیستم بهداشتی و غذایی ضعیفی که دارد همواره بسیار آسیب‌پذیر بوده است.

بر اساس این گزارش، کادر پزشکی به ابتدایی‌ترین تجهیزات دسترسی ندارند.

یک پزشک به نیویورک تایمز گفته بود: وقتی می‌گوییم که با کمبود تجهیزات و کم بودن کارکنان مواجه هستیم مقامات می‌گویند می‌توانید کار کنید و یا استعفا دهید.