سیاسیون در دیدار با عبدالله خواستار ایجاد حکومت «همه‌شمول» شدند

یک روز پس از نشست شماری از رهبران احزاب و شخصیت‌‌های سیاسی با عبدالله عبدالله، رییس‌ اجراییه، آنان امروز (شنبه، ۳حوت/اسفند) در یک اعلامیۀ شش ماده‌یی، می‌گویند که نتیجۀ انتخابات را نمی‌پذیرند و باید یک حکومت «همه‌شمول» ایجاد شود.

نگاه نو_ این سیاسیون، از کشورهای منطقه و جهان نیز خواسته‌اند‌ که نباید از نتیجۀ انتخابات که به گفتۀ آنان تقلبی است، حمایت کنند.

در بخش دیگری از اعلامیۀ آنان، آمده‌است که برای به نتیجه رسانیدن صلح باید گفت‌وگوهای میان افغانان آغاز شود.

در این نشست که روز گذشته (جمعه، ۲حوت) در کابل برگزار شد، عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه، حامدکرزی، رییس‌جمهور پیشین، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، محمد محقق، معاون دوم ریاست‌اجراییه، کریم خلیلی، رییس شورای عالی صلح، صلاح الدین ربانی، وزیر پیشین خارجه، باتور دوستم، پسر جنرال عبدالرشید دوستم و عضو مجلس نماینده‌گان است و انوارالحق احدی حضور داشته‌اند.

این نشست در پی نپذیرفتن نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی عبدالله عبدالله، برگزار شده‌است. روز گذشته، کریم خلیلی، گفت که تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی به رهبری آقای عبدالله و سیاسیون در حال رأیزنی برای ایجاد کابینۀ حکومت جدید استند.

عبدالله ساعاتی پس از اعلام شدن نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت که خودش یک حکومت «همه‌شمول» را ایجاد می‌کند. به گفتۀ او، کمیسیون انتخابات زیر فشارهای سیاسی و مالی، نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را به نفع اشرف غنی اعلام کرده‌است.

این در حالی است که امروز دستۀ انتخاباتی آقای عبدالله برای ولایت سرپل سرپرست معرفی کرد و والی پنجشیر نیز با حمایت از عبدالله اعلام کرد که دیگر فرمان‌های رییس‌جمهور در پنجشیر تطبیق نخواهد شد.