درگیری نیروهای دولتی و طالبان پس از آغاز هفته کاهش خشونت در بلخ و پکتیا

نگاه نو_ مقام‌های محلی در ولایت‌های بلخ و پکتیا اعلام کرده‌اند که گروه طالبان بامداد روز ‌شنبه، سوم حوت، بر مواضع نیروهای دولتی در این دو ولایت حمله کرده‌اند. حمله طالبان در پکتیا تلفات در پی نداشته است، اما در ولسوالی زاری ولایت بلخ دو سرباز ارتش جان باخته و سه سرباز دیگر زخمی شده‌اند. این دو حمله در نخستین ساعاتی پس از شروع رسمی کاهش خشونت اجرا شده است.

منیراحمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ، در صحبت با خبرگزاری گفت که گروه طالبان بامداد زود روز شنبه، سوم حوت، از سه جناح به ولسوالی زاری بلخ حمله کرده که توسط نیروهای دولتی عقب زده شده است.

به گفته او، در نتیجه این حمله دو سرباز ارتش کشته شده و سه سرباز دیگر زخم برداشته‌اند.

او در مورد تلفات جنگ‌جویان گروه جزییات نداد.

هم‌چنان عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا، در صحبت با خبرگزاری گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان بر یک پوسته نیروهای دولتی در ولسوالی جاجی آریوب این ولایت حمله کردند. این حمله ساعت یک بامداد آغاز و تا ساعت سه بامداد روز سه‌شنبه ادامه یافته است.

طبق معلومات حسرت نیروهای دولتی پس از دو ساعت درگیری این حمله تهاجمی را دفع کرده‌اند. در این حمله تلفاتی به نیروهای دولتی نرسیده است.

گروه طالبان تاکنون به صورت رسمی چیزی نگفته است، اما در صحبت با رسانه‌ها حمله جنگ‌جویان این گروه بر مواضع نیروهای دولتی را رد کرده است.

این در حالی است که هفته کاهش خشونت ساعت ۱۲ جمعه‌شب آغاز شد. محمداشرف غنی، رییس جمهور، شام روز جمعه در پیامی ضمن اعلام زمان شروع هفته کاهش خشونت از نیروهای دولتی خواست که از این مرحله به صورت جدی نظارت کنند. هم‌چنان گروه طالبان به مناسبت آغاز این هفته ورود جنگ‌جویانش را به مناطق زیر کنترل دولت ممنوع کرد.