نتیجه انتخابات؛ سریلانکا تبریک گفت و روسیه از پی‌آمد تنش‌های انتخاباتی ابراز نگرانی کرد

سه روز پس از اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری، سریلانکا گزینش دوباره‌ی اشرف غنی را به عنوان رییس جمهور تبریک گفت، اما روسیه از پی‌آمدهای جدال‌های انتخاباتی در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

نگاه نو_ گوتابایا راجاپاکسه، رییس جمهور سریلانکا در توییتی انتخاب دوباره محمداشرف غنی به عنوان رییس جمهور کشور را در پی اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفته است.

گوتابایا راجاپاکسه این پیروزی را نمادی از استمرار اعتماد و اطمینان مردم به رهبری افغانستان و تمایل آن‌ها به صلح عنوان کرده است.

در همین حال، روسیه از پی‌آمدهای تنش‌ها بر سر نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرده است.

وزارت خارجه روسیه در اعلامیه‌ای گفته است که در پی اعلام پیروزی محمداشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری، رقیب او عبدالله عبدالله این نتیجه را رد کرد و حکومت موازی اعلام کرده است.

مسکو گفته است که این وضعیت، اوضاع سیاسی افغانستان را پیچده‌تر خواهد کرد و روی شروع روند مذاکرات صلح بین‌الافغانی نیز تاثیر ناگوار می‌گذارد.

روسیه از همه رهبران سیاسی افغانستان خواسته است که برای بیرون رفت از این وضعیت، یک راه حل موثر پیدا کند تا به سود مردم باشد و زمینه تأمین صلح را تسهیل کند.

کمیسیون مستقل انتخابات، نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری را روز سه‌شنبه، ۲۹ دلو، اعلام کرد که بر اساس آن محمداشرف غنی برنده انتخابات ششم میزان شده است. عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفته است.