دو سرباز امریکایی در جریان تیراندازی در ننگرهار کشته شدند

نیروهای مأموریت حمایت قاطع و نیروهای کماندوی افغان شام روز گذشته در هنگام ورود به ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار مورد حمله قرار گرفته‌اند. شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار می‌گوید که این حمله از سوی یک عضو ارتش افغانستان صورت گرفته است.

نگاه نو_ رسانه‌های امریکایی گزارش کرده‌اند که در این حمله دو سرباز امریکایی کشته شده و شش نیروی امریکایی دیگر زخمی شده‌اند.

اما شاه‌محمود میاخیل می‌گوید که در این حمله سه نیروی کماندو و «چند» نیروی خارجی نیز زخمی شده‌اند.

شاه‌محمود میاخیل هم‌چنان می‌گوید که هنوز مشخص نشده است، سربازی که حمله کرده است، نفوذی بوده است یا خیر. او اما درگیری میان نیروهای امریکایی و افغانان را رد می‌کند و این حادثه را یک «یک واقعه» توصیف می‌کند.

به گفته شاه‌محمود میاخیل هیأتی حقیقت‌یاب برای این واقعه توظیف شده است تا چگونه‌گی آن را بررسی کند.

سانی لگت، سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان نیز گفته است که نیروهای افغان و امریکایی هنگامی که مشغول راه‌اندازی عملیاتی در ولایت ننگرهار بودند، هدف آتش‌باری مستقیم قرار گرفته‌اند.

سی‌بی‌اس نیوز، به نقل از سخنگوی نیروهای امریکایی نوشته است که گزارش‌ها می‌رساند عامل این حمله، یک نفر ملبّس به یونیفورم نیروهای افغان بوده است.

او گفته است: «ما هنوز در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم، علت یا انگیزه حمله در حال حاضر مشخص نیست.»

این در حالی است که برخی از رسانه‌های دیگر از جمله نیوریاک‌تایمز گزارش کرده‌اند که در این حمله دست‌کم پنج یا شش سرباز امریکایی و شش سرباز کماندو کشته شده‌اند.

طبق گزارش‌ها این رویداد در ساختمان ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار به وقوع پیوسته است. شاه‌محمود میاخیل، والی این ولایت نیز گفته است حمله زمانی رخ داده است که نیروهای امریکایی و افغان به ولسوالی شیرزاد داخل می‌شدند.