طاهریان: تنها گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باعث تحقق صلح دائمی در افغانستان می‌شود

نماینده ویژه وزارت خارجه ایران در افغانستان اظهار داشت که تنها گفت‌وگوهای بین‌الافغانی سبب برقراری صلح دائمی در افغانستان می‌شود.

نگاه نو_ به گزارش خبر گزاری، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با «محمد ابراهیم طاهریان» نماینده ویژه وزارت خارجه ایران گفت که دولت افغانستان براساس منافع خویش با همسایگانش روابط مستقل داشته و انتظار دارد که روابط دو کشور نیز در راستای همین اصل تقویت شود.

براساس بیانیه دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، محب افزود که این کشور خواستار روابط دولت با دولت می‌باشد و ابراز امیدواری کرد که همسایگان و شرکای افغانستان با در نظرداشت همین اصل مسیر و روابط آینده خویش با این کشور را تعیین نمایند.

در این دیدار طاهریان نیز تصریح کرد که ایران از نظام، قانون و روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

وی ادامه داد که تنها گفت‌وگوهای بین‌الافغانی باعث برقراری صلح دائمی در افغانستان می‌شود و نیاز است که در این بخش توجه بیشتری صورت گیرد.

نماینده ویژه وزارت خارجه ایران خاطرنشان کرد که ایران نیز خواستار روابط دولت با دولت با افغانستان می‌باشد و متعهد است تا در همین چارچوب روابط خویش را با افغانستان تقویت ببخشد.

در حالی‌که تنش‌ها بین واشنگتن و تهران بیش از هر زمان دیگر افزایش یافته، در باره مسافرت نماینده خاص وزارت خارجۀ ایران به کابل، جزئیات بیشتر ارائه نشده است.