تلاش‌ برای توازن نرخ‌ در بازارهای ننگرهار

مقام‌های ولایت ننگرهار می‌گویند، در کنار کمپاین جلوگیری از خرید و فروش با روپیۀ پاکستانی، برای کنترول نرخ‌ها شدیداً تلاش می‌کنند.

نگاه نو_ در کنار سایر ولایت‌ها، کمپاین برای ترویج پول افغانی و جلوگیری از معامله‌های تجارتی و خرید و فروش به روپیۀ پاکستانی در ننگرهار هم ادامه دارد.

عطا‌الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار شام سه شنبه (۱۷ جدی) به رادیو آزادی گفت: “برای توازن نرخ‌ها در بازار هم تلاش می‌کنند.”

او افزود: “‌تلاش ما همین است که نرخ‌ها را در کنترول داشته باشیم تا مردم زیانمند نشوند. در همین سلسله، دکان‌های که نرخ‌های شان بلند بود، بسته شده‌اند. چند تانک تیل و دواخانه هم مسدود شده‌اند. اداره ولایتی در این مورد اقدام جدی می‌کند. می‌خواهیم با ترویج پول افغانی و کنترول نرخ‌ها، مردم زیانمند نشوند.”

پیش از این مردم شکایت داشتند که همزمان با کمپاین ترویج پول افغانی، دکان‌داران نرخ مواد را افزایش داده‌اند و در نتیجه مردم خساره‌مند شده‌اند.

شماری از باشنده‌های ننگرهار، از نبود بانک‌نوت‌های کوچک افغانی هم شکایت داشتند، اما مقام‌ها می‌گویند، مقدار کافی بانک‌نوت‌های کوچک، برای صراف‌های این ولایت توزیع شده‌است.