طالبان سه پایه آنتن شبکه‌های مخابراتی را در ولسوالی درزاب جوزجان آتش زدند

سخن‌گوی والی جوزجان میگوید، پس از بیرون شدن کامل نیروهای امنیتی از ولسوالی درزاب، گروه طالبان از فرصت استفاده کرده و دست به این اقدام زده است.

نگاه نو_ منابع محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان سه پایه آنتن شبکه‌های مخابراتی را در ولسوالی درزاب این ولایت به آتش کشیده‌اند.

عبدالمعروف آذر، سخن‌گوی والی جوزجان به خبر گزاری گفت که این آنتن‌ها مربوط شبکه‌های مخابراتی روشن، ام‌تی‌ان و اتصالات بود که شب گذشته (پنج‌شنبه، ۱۲ جدی) در مربوطات ولسوالی درزاب به آتش کشیده شده است.

آقای آذر همچنان گفت که به آتش‌کشیده شدن آنتن‌ها باشندگان ولسوالی درزاب و بخش‌هایی از ولسوالی قوش‌تپه را با مشکل مواجه کرده است و در حال حاضر ارتباط آنان با مراکز ولسوالی و ولایت قطع است.

سخن‌گوی والی جوزجان در ادامه افزود که پس از بیرون شدن کامل نیروهای امنیتی از ولسوالی درزاب، گروه طالبان از فرصت استفاده کرده و دست به این اقدام زده است.

این در حالی است که عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در ولسوالی درزاب جوزجان در تاریخ دهم جدی متوقف و نیروها از این ولسوالی به شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب منتقل شده بودند.

عبدالمعروف آذر در آن زمان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که به دلیل «کنترل طالبان بر مرکز ولسوالی درزاب و رسیدن فصل زمستان، نیروهای امنیتی از این ولسوالی به شکل تاکتیکی بیرون کشیده شده‌اند.

به گفته‌ی سخن‌گوی والی جوزجان، جنگ‌جویان طالبان اطراف این شهر را ماین‌گذاری کرده و نیروهای دولتی با باریدن برف قادر به پیشروی در این ولسوالی نبوده‌اند.

وزارت دفاع اما گفته بود: «نیروهای ملی دفاعی و امنیتی به دلیل سردی شدید هوا در «تپه آنتن» ولسوالی درزاب جوزجان و تأمین امنیت هرچه بهتر ولسوالی، یک پایگاه نظامی‌شان را از این تپه به محل دیگر این ولسوالی انتقال داده‌اند.»

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته بود که نیروهای امنیتی در حال حاضر از این پایگاه جدید عملیات‌های‌شان را در برابر مخالفان مسلح در ولسوالی درزاب ادامه می‌دهند.

ولسوالی درزاب در ولایت شمالی جوزجان یکی از ولسوالی‌های ناامن است که در ماه میزان سال جاری به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرد.